The 21st century’s rapidly compounding crises – from climate and ecological breakdown to extreme social inequities of power and opportunity – make it irrefutably clear that the global economic system must be transformed if humanity and the rest of life on Earth are to thrive. Doughnut Economics provides an increasingly recognised compass for such a thriving future, and is focused on meeting the needs of all people within the means of the living planet, by creating economies that are regenerative and distributive by design. What are the implications for the role and transformation of business, if it is to be part of this future?This paper explores how the deep design of business – through a company’s Purpose, Networks, Governance, Ownership, and Finance – powerfully shapesits strategic decisions and operational impacts, and ultimately determines whether or not businesses can transform to become part of a regenerative and distributive future. By diving into five layers of deep design, this paper reveals both design blockages that prevent transformative action, and design innovations that can unlock its possibility. In addition, this paper recognises that industry-level and system-wide transformations are crucial for turning the inheritance of a degenerative and divisive economic system into the beginnings of a regenerative and distributive one.
The following e-book was prepared as part of the Erasmus+ UNLOCK project, which has the objective of identifying the use of educational escape rooms (EERs) in higher education environments and examining the role of educators in those activities. The document presents a review of the existing body of academic literature on EERs, while capturing current approaches and practices from across the diverse line of disciplines, and challenges experienced in the adoption of EERs in the (higher) education settings. The literature review provides an overview of the status-quo of the EERs in the higher education sector, followed by UNLOCK project partner country reports (Denmark, Germany, Netherlands, Lithuania, Portugal, and Spain) for targeted insights on the adoption of EERs in the local (higher) education contexts. We also present the synthesis report provides a discussion of the major findings, along with emerging themes and recommendations for further EER research and practice.
Schooluitval komt veelvuldig voor bij leerlingen met Autisme Spectrum Stoornis (ASS) omdat het aanbod en didactiek van het reguliere onderwijs slecht bij deze groep aansluit. Ook kunstonderwijs zoals dat aan veel PO en VO scholen wordt gegeven, lijkt slecht te passen, omdat de nadruk hierbij vaak ligt op zelfexpressie en het verbeelden van gevoelens. Daardoor wordt er een beroep gedaan op precies die vaardigheden die bij leerlingen met ASS vaak minder goed zijn ontwikkeld, waardoor zij niet mee kunnen komen tijdens deze lessen. Onderwijs- en zorgorganisaties die (uitgevallen) leerlingen met ASS ondersteunen, zoeken dan ook naar mogelijkheden om voor hen een meer passend lesaanbod te kunnen bieden. Onderwijs in artssciences, dat op het snijvlak van kunst, we-tenschap en techniek opereert, zou zo’n mogelijkheid kunnen zijn omdat het meer uitgaat van een oplossingsgerichte, systematische en technisch georiënteerde manieren van denken en werken. Daarom willen twee bedrijven, één actief in de zorg voor jongeren met ASS, één gespecialiseerd in artssciences, samen met het lectoraat Kunsteducatie van de AHK een lesontwerp ontwikkelen en testen voor, en met jongeren met ASS. Het doel van het project is om te onderzoeken of en hoe artssciences het kunstonderwijs beter aan kan laten sluiten bij de mogelijkheden en wensen van (uitgevallen) jongeren met ASS. We willen nagaan hoe zij dit artssciences lestraject ervaren en of het hen een ander beeld geeft van wat kunst is en kan zijn én of dit lestraject de jongeren meer zelfvertrouwen geeft en een positieve (hernieuwde) kennismaking zijn met leren. Dit sluit aan bij het thema Gezondheid & Zorg van het missiegedreven innovatiebeleid en specifiek missie III die zich richt op het meer naar wens en vermogen laten meedoen in de samenleving van mensen met een beperking.
The project is a field study for several diverse hotel chains, including individual properties operated under the Marriott brand, Postillion Hotels. Each brand has unique values, missions, and visions. Therefore, this integration will lead to the development of company-specific sustainability strategies and processes. The study will use the model of levers of control to provide such tailor-made solutions and determine if a generic approach can be developed to match a corporate sustainability strategy with a corporate strategy and develop a supporting management control system for operationalizing the sustainability strategy. Research question: How can a hotel brand formulate and implement a sustainability strategy with a supporting management control system that not only complies with the new CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) legislation but also emphasizes the creation of substantial value in financial and ESG (Environmental, Social, and Governance) aspects, based on double materiality, in line with the organization's corporate values and beliefs? Objective The aim is to develop a validated method, including tools, that hotels can use to create a sustainability strategy in line with the CSRD guidelines. This strategy should create value for the organization, the environment, and society, while aligning with the hotel's values and beliefs. Merely being compliant with the CSRD is not enough for hotels. Instead, they should view the implementation of the CSRD as an opportunity to stand out in terms of sustainability. By creating value in areas such as environment, safety, and governance, or through the six capitals (financial, manufactured, intellectual, human, social and relationship, and natural) that align with the UN-SDGs, and explicitly taking both an inside-out and an outside in perspective (double materiality), hotels can significantly enhance their sustainability reputation.
De Duitse en Nederlandse partners streven ernaar om voldoende & passend gekwalificeerd talent op te leiden voor het regionaal bedrijfsleven in de Biobased Economy, Circular Economy en Groene Chemie (verder Groene Economie genoemd). Om dit gezamenlijk dit te kunnen organiseren en daarmee het gat tussen onderwijs en arbeidsmarkt te dichten, moet men begrijpen waar de samenwerkingskansen liggen. Dit geldt zowel voor de inhoud (welke speerpunten hebben de partners en hoe grijpen die op elkaar in?) als voor de planning (hoe zitten de curricula van de verschillende opleidingen in elkaar en wanneer is er ruimte voor gezamenlijke activiteiten?). Daarnaast moeten ook de studenten inzicht krijgen in de Levenslange Carrière Kansen van de EDR-regio.