Gevolgen van een kapitaalverzekering als hij al dan niet wordt gekoppeld aan de eigen woning
DOCUMENT
In dit artikel wordt ingegaan op de aftrek van de afsluitprovisie. Mensen die samen een lening afsluiten moeten eerst individueel bepalen hoeveel aftrek zij hebben en pas daarna kunnen zij als fiscaal partner het saldo van belastbaar inkomen uit eigen woning vrij toerekenen
DOCUMENT
als iets in een tijdschrift staat gaat iedereen er van uit dat hetgeen er staat ook waar is. In dit artikel worden een aantal misverstanden aan de orde gesteld.
DOCUMENT
Niet alles wat in artikelen staat is waar. Men moet kritisch blijven omtrent hetgeen wordt gepubliceerd.
DOCUMENT
Bij de terugkeer uit de BV kan een lijfrente worden omgezet in een FOR als deze lijfrente is ontstaan uit de omzetting van de FOR in een lijfrente. De Belastingdienst is van mening dat dit alleen geldt voor de oorspronkelijke FOR. De wettekst lijkt ook ruimte te bieden voor de oprenting van het oorspronkelijke bedrag. Mede door het feit dat de gefacilieerde terugkeer uit de BV niet veel wordt gebruikt, is er nog geen duidelijkheid omtrent de uitleg van deze bepaling
DOCUMENT
De overwaarde van de woning kan niet meer worden gebruikt voor het aflossen van de lening waarmee de overbruggingsrente is voldaan. Veel mensen beseffen dit niet. Dit heeft echter wel gevolgen voor het netto besteedbaar inkomen.
DOCUMENT
De kredietcrisis. Wat is dat nou eigenlijk? Welke oorzaken zijn daarvoor aan te wijzen? En wat zijn maatregelen om zoiets in de toekomst te voorkomen? Op deze vragen zal ik in dit essay antwoord geven. Hierin zal ik mijn visie geven op de oorzaken van de kredietcrisis en de meningen van deskundigen bespreken. Mijn stelling is dat er veel oorzaken zijn die bijgedragen hebben aan het ontstaan van de kredietcrisis, maar dat ze eigenlijk allemaal terug te voeren zijn op het gedrag van mensen. Onder dit menselijk gedrag versta ik het gedrag van alsmaar meer willen. Meer is in dit opzicht: meer financiële producten verkopen, meer macht, geld en winst. Dit is te vatten in de term menselijke hebzucht.
DOCUMENT
Binnen Passend Onderwijs, zoals dat nu vorm begint te krijgen, zijn voor de diensten Ambulante Begeleiding ingrijpende veranderingen te verwachten. De "gedwongen winkelnering" komt te vervallen en het geld gaat rechtsreeks naar de samenwerkingsverbanden, waardoor de regie van de leerlingondersteuning en -begeleiding meer bij de samenwerkingsverbanden PO en VO komt te liggen. Dit vraagt in elk geval van de externe dienstverleners meer vraaggestuurd of dialooggestuurd werken en leidt naar verwachting tot een vraag om een verbreed aanbod: zowel leerling- als systeemgericht, zowel proces- als resultaatgericht. De nadruk binnen dit spectrum zal per onderwijssoort, per samenwerkingsverband en per school kunnen verschillen. De werkwijze van de externe dienstverleners zal moeten aansluiten op de werkwijze van het samenwerkingsverband, waarbij flexibel en clusteroverstijgend werken de nieuwe trend lijkt. Om zo te kunnen werken is het belangrijk dat externe dienstverleners weten wat hun potentiële klanten willen. Zij moeten zich hiertoe dicht op de samenwerkingsverbanden bewegen. Ze dienen de samenwerking met dienstverleners en specialisten uit andere clusters te zoeken en een eigen gespecialiseerd en deskundig netwerk te ontwikkelen en te onderhouden. Daarnaast is het hebben van een duidelijke visie, transparantie in de uitvoering en een gedegen kwaliteitsbeleid (waarin de meerwaarde van de AB voor de opbrengsten van het regulier onderwijs naar voren komt) belangrijk. Wat betreft de professionaliteit van de uitvoerende externe dienstverleners kan gezegd worden dat ingezet moet worden op behoud van de eerste professionaliteit (vakmanschap, kennis en kunde) en ontwikkeling van de tweede professionaliteit (attitude, communicatie en reflectie met het doel adequaat en flexibel in te kunnen spelen op wensen van de klant).
DOCUMENT
Whilst until the late 1980s most migration issues developed in a parallel manner but with national specifics, important differences showed up during the 1990s and at the beginning of this decade. Since the middle of the 1990s, there has been an obvious change in policy towards migrants and foreigners in the Netherlands, and those changes have been more or less “exported” to our neighbouring countries and even to the level of the EU. Integration into society with the maintenance of the immigrant’s own culture has been replaced by integration into the Dutch society after passing an integration examination. The focus of this article is to investigate those changes and to compare the implementation of those policies in the Netherlands/Limburg and Germany/NRW, where the official understanding of not being an immigration country was dominant until the end of the 1990s, and where integration has only recently become an important political issue. Both countries are now facing similar challenges for better integration into the society, especially into the educational system. Firstly, the autors describe migration definitions, types, the numbers of migrants and the backgrounds of migrant policies in Germany and the Netherlands up until the middle of the 1990s. Secondly they discuss the integration policies thereafter: the pathway to a new policy and the Action Plan Integration in Germany, and the central ideas of the Civic Integration of Newcomers Act (WIN) in the Netherlands. Integration policy in the Netherlands is highly centralised with little differentiation on the local governmental level when compared to South Limburg. Thirdly, the autors investigate the cross-border cooperation between professional organisations and educational institutions in the Euregio Meuse-Rhine, and the involvement of social work institutions and social workers in their process of integration into the local society and the exchange of each others’ experiences (the ECSW and RECES projects).
DOCUMENT
Ieder jaar stijgt het aantal mensen dat wordt doorverwezen naar de geestelijke gezondheidszorg, het speciaal onderwijs, Wajong of schuldhulpverlening met 10 procent. ‘in enkele decennia is het aantal nederlanders dat zich niet eigenhandig in onze samenleving kan handhaven verdubbeld’, zegt ook Hans van ewijk in april 2013. Het is belangrijk dat deze mensen ‘lid van de wereld mogen worden’. Kwartiermaken biedt daarvoor een oplossing
DOCUMENT