This book provides a sample of studies and concepts created within the project Media ENriched Sport ExperienceS (MENSES). A project powered by Hilversum Media Campus, ZIGGO and Breda University of Applied Sciences. MENSES aims to create new media enriched sport experiences, by means of introducing innovative digital concepts combining media entertainment and live sport content. It wants to share building stones and blueprints to be accessed in Hilversum. As such it will help organizations to answer the question how live and broadcasted sport experiences can be enriched by means of new digital strategies. By combining interaction, transformation and data enrichment, the mediated and live sport events should be turned into a memorable sport experience
DOCUMENT
In navolging van de ‘Kracht van Sport’ lezingencyclus in het voorjaar van 2013 is besloten om ook de vijf lezingen van 2015 vast te leggen in een boekje. Dit omdat tijdens deze lezingencyclus, die inging op de verbindende kracht van sport, er veel prachtige beleidsverhalen en -inzichten werden verzorgd die het meer dan waard zijn om met (meerdere) geïnteresseerden te delen. In de reeks is geprobeerd om op regionaal/grootstedelijk niveau een vinger te krijgen achter de kracht van sport. Daarbij is in de vijf grote steden ingezoomd op 'Sport als driver voor grootstedelijke vernieuwing' (Rotterdam), 'Sport en innovatie' (Eindhoven), 'Sport in de (Schilders)wijk' (Den Haag), 'Sport en integriteit' (Utrecht) en 'De waarde van persoonlijke bevlogenheid en out of the box denken' (Amsterdam).
DOCUMENT
Max Verstappen heeft de populariteit van Formule 1 in ons land nieuw leven in geblazen. Ziggo Sport lijkt daarbij de grote winnaar. Het kocht de live uitzendrechten net voor de succesvolle doorbraak van de jonge Nederlandse coureur. De kijkcijfers zijn gigantisch. De NOS baalt en vindt dat de sport voor iedere Nederlander te zien moet zijn en dus niet op een zender (Ziggo Sport) die enkel door abonnees is te bekijken. Daarbij beroept de publieke omroep zich op de Evenementenlijst. Maar is dat wel gerechtvaardigd?
DOCUMENT
Media ENriched Sport ExperienceS (MENSES) creates media enriched sport experiences by introducing innovative digital concepts that combine media entertainment and live sport content What would you do to increase the experience of a live sport event? Do you think it is needed? Would you start with the visitors of the live event or the people that attend the live event through media? Why not connect the live audience with the people watching it through a medium to create a better overall experience? Media ENriched Sport ExperienceS aims to help organisations to answer the question of how live and broadcasted sport experiences can be enriched by means of new digital strategies. By combining interaction, transformation and data enrichment, the mediated and live sport events could be turned into memorable sport experiences. With a multidisciplinary team of professionals and (over 300) students, which reflects on the media knowledge on the one hand and on the leisure and live events knowledge on the other hand, as well as the skills to measure experiences, 50 concepts will be created and tested.Partners: VodafoneZIGGOCity of HilversumMediaPerspectivesUnitedBeeld & GeluidSailing Innovation CenterHuddersfield Town