In this paper, we explore the design of web-based advice robots to enhance users' confidence in acting upon the provided advice. Drawing from research on algorithm acceptance and explainable AI, we hypothesise four design principles that may encourage interactivity and exploration, thus fostering users' confidence to act. Through a value-oriented prototype experiment and valueoriented semi-structured interviews, we tested these principles, confirming three of them and identifying an additional principle. The four resulting principles: (1) put context questions and resulting advice on one page and allow live, iterative exploration, (2) use action or change oriented questions to adjust the input parameters, (3) actively offer alternative scenarios based on counterfactuals, and (4) show all options instead of only the recommended one(s), appear to contribute to the values of agency and trust. Our study integrates the Design Science Research approach with a Value Sensitive Design approach.
DOCUMENT
Wat zijn belangrijke succesfactoren om onderzoek, onderwijs en ondernemen bij elkaar te brengen, zó dat 'het klikt'. De uitdaging voor de toekomst van bedrijven in de smart factoryligt bij data science: het omzetten van ruwe (sensor) data naar (zinnige) informatie en kennis, waarmee producten en diensten verbeterd kunnen worden. Tevens programma van het symposium t.g.l. inauguratie 3 december 2015
MULTIFILE
Dit Trendrapport Open Education 2014 beschrijft de trends op het gebied van open education in binnen- en buitenland, geschreven vanuit de context van het Nederlandse hoger onderwijs. Dat gebeurt aan de hand van acht artikelen van Nederlandse experts op het gebied van open en online onderwijs en acht korte intermezzo’s.
DOCUMENT