Het adviesrapport onderzoekt hoe het vervoersgedrag van dagbezoekers in Zwolle kan worden verduurzaamd, met name door het gebruik van de auto te verminderen en het openbaar vervoer aantrekkelijker te maken. In opdracht van de gemeente Zwolle werd kwalitatief en kwantitatief onderzoek uitgevoerd, waarbij bestaande data en interviews werden geanalyseerd. Het rapport identificeert de belangrijkste factoren die bepalen waarom 75% van de bezoekers de auto verkiest, zoals comfort, snelheid, en flexibiliteit. Aanbevelingen omvatten het verbeteren van de kwaliteit van informatie, effectieve marketing, en de ontwikkeling van mobiliteitshubs. Daarnaast wordt voorgesteld om bewustwordingscampagnes te lanceren, samenwerkingen te bevorderen voor kortingen, en parkeertarieven te verhogen om autogebruik te ontmoedigen. Een geïntegreerde aanpak is essentieel om zowel gedragsverandering als structurele aanpassingen te realiseren en zo de duurzaamheidsdoelstellingen van de stad te behalen.
MULTIFILE
Het onderzoek in het artikel is geïnspireerd door de casus 'platooning' uit de Grand Cooperative Driving Challenge. Er is een PreScan®/Sumulink® model opgesteld met daarin twee auto's. De voorste auto volgt een vastgesteld snelheidsprofiel, de tweede auto volgt de eerste auto waarbij de tweede auto de snelheid van de eerste meet met behulp van een AIR-sensor. De besturing van het gaspedaal in beide auto's vindt plaats met Fuzzy Logic Control in plaats van met een klassieke regelaar. Concluderend mag worden gesteld dat in dit verkennend onderzoek gebleken is dat de Fuzzy Logic Control techniek in principe werkt.
Bij onderzoek naar incidenten als fraude en handel met voorkennis is digitale informatie onmisbaar. Het selecteren, verwerken en doorzoeken van deze informatie wordt 'e-discovery' genoemd. Er zijn diverse zaken waar een bedrijf dat gegevens in de cloud wil opslaan op moet letten ten aanzien van e-discovery, bijvoorbeeld bestandskenmerken, snelheid en bestandsformaten, het land waar de gegevens worden opgeslagen en authenticatie.