Professionalisering in het Onderwijs door Formatieve Assessments (Proformas) is een virtuele werkomgeving die (beginnende) leraren helpt inzicht te krijgen in de eigen competentieontwikkeling en de stappen die gezet kunnen worden bij de verdere competentieontwikkeling van leraren zoals de pedagogische en de didactische competenties. Proformas geeft de leraar de mogelijkheid om kenmerkende beroepssituaties te bekijken en te analyseren en te reflecteren op eigen vaardigheden. Een evaluatie van Proformas laat zien dat het instrument een bijdrage kan leveren aan het leren van leraren.
DOCUMENT
The overall question of this study is: to what extent do connections existbetween mission statements, performance indicators, and program assessmentsthat might indicate a significant alignment and indicate the effectivenessof honors programs?
DOCUMENT
The shift toward prevention and self-management in health hinges upon a massive realization of behavior change, which involves the use of virtual coaches. Increasing availability of data from mobile devices and techniques for real time analysis provide new opportunities for personalizing virtual coaches. We propose an architecture that takes advantage of those developments. We identify the required knowledge and methods to develop a flexible ecosystem for rapid prototyping of personalized virtual coaches.
DOCUMENT
De HBO-lerarenopleidingen voor het voortgezet onderwijs, het beroepsonderwijs en de volwasseneneducatie hebben het tij niet mee gehad: opleiden voor een impopulair beroep, veel directiewisselingen, een lastige zoektocht naar andere samenwerkingsvormen met scholen en moeite hun sterke kanten voor het voetlicht te brengen. Sterke kanten zijn er echter genoeg, vindt Ans Buys van de Fontys Lerarenopleiding Tilburg.
DOCUMENT
Background: Cervical dystonia is characterized by involuntary muscle contractions of the neck and abnormal head positions that affect daily life activities and social life of patients. Patients are usually treated with botulinum toxin injections into affected neck muscles to relief pain and improve control of head postures. In addition, many patients are referred for physical therapy to improve their ability to perform activities of daily living. A recent review on allied health interventions in cervical dystonia showed a lack of randomized controlled intervention studies regarding the effectiveness of physical therapy interventions.Methods/design: The (cost-) effectiveness of a standardized physical therapy program compared to regular physical therapy, both as add-on treatment to botulinum toxin injections will be determined in a multi-centre, single blinded randomized controlled trial with 100 cervical dystonia patients. Primary outcomes are disability in daily functioning assessed with the disability subscale of the Toronto Western Spasmodic Torticollis Rating Scale. Secondary outcomes are pain, severity of dystonia, active range of motion of the head, quality of life, anxiety and depression. Data will be collected at baseline, after six months and one year by an independent blind assessor just prior to botulinum toxin injections. For the cost effectiveness, an additional economic evaluation will be performed with the costs per quality adjusted life-year as primary outcome parameter.Discussion: Our study will provide new evidence regarding the (cost-) effectiveness of a standardized, tailored physical therapy program for patients with cervical dystonia. It is widely felt that allied health interventions, including physical therapy, may offer a valuable supplement to the current therapeutic options. A positive outcome will lead to a greater use of the standardized physical therapy program. For the Dutch situation a positive outcome implies that the standardized physical therapy program forms the basis for a national treatment guideline for cervical dystonia.Trial registration: Number Dutch Trial registration (Nederlands Trial Register): NTR3437.
DOCUMENT
De ontwikkeling van de Verpleegkundige Revalidatierichtlijn Beroerte heeft geresulteerd in uitwerking van elf themas met in totaal 210 aanbevelingen die verpleegkundigen kunnen gebruiken in de dagelijkse zorg van patiënten met een beroerte. Met een groot deel van deze aanbevelingen kunnen verpleegkundigen meteen aan de slag in de praktijk, maar voor een aantal aanbevelingen zou een verdere vertaalslag moeten plaatsvinden naar de praktijk. In totaal 71 aanbevelingen zijn van redelijk hoog niveau (A of B). Meer dan de helft van de aanbevelingen (138) is van lagere niveaus. Uiteraard is er behoefte aan verdere ontwikkeling van verschillende interventies en is verder onderzoek nodig naar effecten van deze interventies. Door middel van de Verpleegkundige Revalidatierichtlijn Beroerte kunnen verpleegkundigen effectiever en efficiënter handelen. Op deze wijze zet deze richtlijn een nieuwe standaard voor verpleegkundigen en mogelijkerwijze andere professionals die dagelijks zorgen voor patiënten met een beroerte.
DOCUMENT
Een boek op basis van een studie naar de invloed van leercondities (support, challenge, assessment) en cruciale gebeurtenissen op de ontwikkeling van individueel talent. Aan zes HRM-ers, uit wetenschap en praktijk, die dominant zijn in het hedendaags HRM-debat, zijn op basis van een theoretisch model bevraagd op de invloed van condities en gebeurtenissen en de mate aarin deze bepalend zijn geweest voor wie en wat ze nu zijn geworden. Support van ouders en leidinggevenden lijken van cruciaal belang, evenals op vroege leeftijd in aanraking komen met situaties waardoor vroegtijdig talent werd herkend en erkent. Hard werken en doorzetten bij tegenslag zijn factoren die in alle respondenten te herkennen zijn.
DOCUMENT
De probleemstelling van het onderzoek Teamkwaliteit en Onderwijskwaliteit is te plaatsen in de context van het onderzoeksdomein Kwaliteit van het HBO. De aanleiding van het onderzoek komt voort uit de interesse naar de redenen waarom opleidingen goed functioneren. De aanname die gemaakt is, is dat hoge kwaliteit van het onderwijs te maken heeft met hoge kwaliteit van de docententeams. Het onderzoek is uitgevoerd bij twee opleidingen van de Hogeschool Utrecht: de opleiding Personeel & Arbeid (P&A) van de faculteit Maatschappij en Recht en de opleiding Technische Bedrijfskunde (TBK) van de faculteit Natuur en Techniek. De keuze is op P&A en TBK gevallen vanwege hun hoge onderwijskwaliteit. Dat is een moeilijk te definiëren begrip en ik heb daartoe geen poging gedaan
DOCUMENT
Doordat er vele meningen zijn, vindt iedereen wel iets van maatschappelijk vastgoed en de besturing daarvan door corporaties. Maar wat is een toegangsbewijs voor een competitieve strategie van woningcorporaties om de druk van belanghebbenden te weerstaan? En hoe kan deze vorm gegeven worden met Corporate Real Estate Management (CREM) voor besturing van maatschappelijk vastgoed van een woningcorporatie? Dit artikel maakt deel uit van het promotie onderzoek Waardedenken & Besturen, een onderzoek naar maatschappelijk en financieel rendement van woningcorporaties
DOCUMENT