'The Post-digital Condition' is the opening essay from the essay collection by INC's Miriam Rasch, Swimming in the Ocean: Texts from a Post-digital World, to be published in Dutch by De Bezige Bij in June 2017. The translation was done by Nadia Palliser, the (analogue) photos come from project Wendepunkt by Maarten van Riel.
MULTIFILE
Despite increased interest in experience and experience design in hospitality, tourism, and leisure, the field remains emergent. For experience design to mature in research and practice, clear consensus conceptualization of key constructs, like memorable, meaningful, and transformative experiences, is needed. While existing research identifies emotions as the key to memorable experiences, more conceptual work is needed to understand the unique impact and process behind meaningful experiences. This paper proposes an expanded conceptualization of the impact and process associated with meaningful experiences. We suggest that as individuals reflect on existing experiential (i.e., autobiographical) memories, they can extract insight from those memories. If any of the extracted insights connect with core sources of meaning, then the individuals perceive their experience as meaningful. Suggestions for potential strategies to design for meaningful experiences are also shared.
LINK
Kritisch reflecteren is een van de belangrijkste competenties die professionals dienen te bezitten (Geenen, 2017; SER, 2015). Reflecteren ondersteunt niet alleen de groei van de professional maar ook de ontwikkeling van de beroepsgroep en de professie (Engelbertink, 2021; Geenen, 2017; Meijers & Mittendorff, 2017). Om studenten optimaal te kunnen ondersteunen in hun leerproces tot kritisch reflecterende professional is een dialogisch feedbackproces met meerdere feedbackmomenten een hulpmiddel. De mogelijkheden voor zo’n dialogisch feedbackproces kan worden vergroot middels een online leeromgeving (Ajjawi & Boud, 2018; Yang & Carless, 2013). In dit artikel wordt ingegaan op de ontwikkeling en uitvoering van een online leeromgeving die het kritisch reflectieproces van stagiaires in een dialogisch feedbackproces vorm geeft met hun begeleiders van zowel hun opleiding (zoals supervisors, studieloopbaanbegeleiders en andere docenten) als buiten hun opleiding (zoals stagebegeleiders). Ervaringen van 3e jaar social work stagiaires met dit online dialogisch feedbackproces ter versterking van hun reflectievaardigheden zijn onderzocht via een experimentele setting in twee condities (experimentele groep versus controle groep).
MULTIFILE