Er wordt te weinig aan ICT gedaan in het onderwijs, schreef Marcel Creemers in september in Automatisering Gids. Er dreigt een tekort aan mensen die een brug kunnen slaan tussen business en IT. Maar dat wil niet zeggen dat de docenten stilzitten, zegt Piet Alblas. Samen met het bedrijfsleven hebben hogescholen tal van netwerken in het leven geroepen om kennis te delen. Dat is niet voldoende maar wel een belangrijk begin.
DOCUMENT
Deze gids is een handig hulpmiddel voor het spel VisieVerkenners. In de gids staan uitleg over verschillende bedrijfsvisies, succesfactoren en maatregelen. Ook wordt uitgelegd hoe de punten worden toegekend aan maatregelen en bedrijfsvisies. Je kunt deze gids gebruiken als je meer wilt weten over bepaalde maatregelen en waarom een maatregel een bepaalde score zou kunnen krijgen. Ook helpt de gids je om maatregelen te vinden die goed passen bij jouw bedrijfsvisie. Kortom, deze gids geeft extra uitleg en verdieping tijdens en na het spel.
DOCUMENT
Deze gids is een handig hulpmiddel voor het spel VisieVerkenners. In de gids staan uitleg over verschillende bedrijfsvisies, succesfactoren en maatregelen. Ook wordt uitgelegd hoe de punten worden toegekend aan maatregelen en bedrijfsvisies. Je kunt deze gids gebruiken als je meer wilt weten over bepaalde maatregelen en waarom een maatregel een bepaalde score zou kunnen krijgen. Ook helpt de gids je om maatregelen te vinden die goed passen bij jouw bedrijfsvisie. Kortom, deze gids geeft extra uitleg en verdieping tijdens en na het spel.
DOCUMENT
This paper analyzes the application of PRINCE2® in a multivendor outsourcing context. Given the ongoing trend in large and middle-sized organizations to outsource part of their IT operations it is relevant and important to understand the effect of this trend on the way projects can be managed. Based on an analytical and qualitative approach, using an expert panel, the study provides identified three specific considerations for the management of projects in a multi vendor outsourcing context
DOCUMENT
Deel 2 van een tweeluik over de meerwaarde van financiële dashboards, geschreven door accountancystudenten en docenten van de Hogeschool Utrecht. Dit tweede deel gaat vooral in op de toepassing van een dashboard in de praktijk.
LINK
In dit artikel worden de resultaten gepresenteerd van een onderzoek dat gedaan is om na te gaan wat objectorientatie de onderwijsorganisatie kan bieden binnen het proces van informatisering. Binnen het onderzoek is gebruik gemaakt van literatuurstudie, cases en de eigen ervaring met het gebruik van objectorikntatie. De cases betreffen vier verschillende organisaties, een verzekeringsmaatschappij, een groot softwarehuis, een experticecentrum voor systeemontwikkeling en een innovatiecentrum voor informatisering.
DOCUMENT
ingezonden brief in automatiseringsgids
DOCUMENT
Om nu en in de toekomst de Limburgse beroepsbevolking in kwantiteit en kwaliteit aan te laten sluiten op de vraag naar arbeid, heeft de Provincie het Aanvalsplan arbeidsmarkt ‘Zo WERKT Limburg’; een uitvoeringsstrategie met als doel het geven van een extra impuls aan de Limburgse arbeidsmarkt, opgezet. ‘Zo WERKT Limburg’ verbindt, initieert, experimenteert, versterkt en ondersteunt binnen de kaders van het Aanvalsplan arbeidsmarkt. In dit onderzoek staat Leo centraal. Leo, de nieuwe naam van het Limburgs Ontwikkel Centrum, is een van de projecten binnen ‘Zo WERKT Limburg’. Het doel van Leo is het ontwikkelen van een ondersteuningsstructuur die de Limburgse burger wegwijs maakt en begeleidt bij zijn of haar ontwikkeling op de arbeidsmarkt. Door het aanbieden van laagdrempelige, onafhankelijke activiteiten die toegankelijk zijn voor elke Limburger, wil Leo bijdragen aan het vergroten van de employability van de Limburgse beroepsbevolking. De vraag die centraal staat in dit onderzoek luidt: ‘Op welke wijze kan Leo de activiteiten borgen en verder uitbreiden ten einde bij te dragen aan de employability van de Limburgse beroepsbevolking?’
DOCUMENT
Dit onderzoek maakt deel uit van het project Arbeidsmarktonderzoek Provincie Limburg uitgevoerd door Matchcare in samenwerking met Zuyd Hogeschool en Vista College. Het totale project bestaat uit een regionale inventarisatie, analyse en organisatie van het huidige en toekomstige arbeidsaanbod, vraag naar arbeid en opleidingsaanbod. De onderzoeksresultaten moeten uiteindelijk leiden tot een verbetering van de uitvoering van het arbeidsmarktbeleid in de deelnemende arbeidsmarktregio’s in Limburg. In dit kwalitatieve onderzoek, uitgevoerd door het Lectoraat Employability Zuyd Hogeschool, is middels literatuurstudie, focusgroepen en diepte-interviews getracht een beeld te geven van de impact die digitale ontwikkelingen hebben op de gevraagde vaardigheden, talenten en digitale kennis en skills. Hierbij is gefocust op de beroepskolom mbo-hbo in de sectoren HR, Finance, IT en onderwijs. Meer kennis van de gevraagde vaardigheden maakt het mogelijk om onderwijs- en trainingsprogramma’s af te stemmen op de vraag naar arbeid, die als gevolg van technologische ontwikkelingen aan het veranderen is (Fareri et al., 2020)
DOCUMENT