This paper explores the creation and use of a long-term global tourism transport model for private and public sector tourism policy makers. Given that technology is unlikely to reduce tourism transport's impact on climate change sufficiently to avoid serious dangers, behavioural change is necessary. The model presented here helps policy makers and the tourism sector evaluate behavioural change measures. Such tools to assess long-term (up to a century) policy impacts do not currently exist. Projecting behavioural change over such long periods is difficult with contemporary economic modelling. This paper's model is founded in psychological economics theory and mechanisms at work in product diffusion. It describes the tourism system based on identifiable mechanisms and not on statistical relations with only current validity. It delivers global numbers of trips and distances travelled per transport mode as a function of transport cost, travel time, population and income distribution. The model is based on theories including product innovation theory (Bass model) and prospect theory (psychological value). It has been successfully calibrated to tourism development between 1900 and 2005 and tested against future low and high growth economic and demographic scenario combinations. Implications for tourism travel and climate change are discussed.
LINK
Op 1 januari 2007 is officieel bij de faculteit Economie en Management (FEM) van Hogeschool Utrecht het kenniscentrum InnBus van start gegaan. InnBus kan gezien worden als een faculteitsbreed kenniscentrum1 waarbinnen alle lectoraten worden ondergebracht. De naam InnBus staat daarbij voor Innovatie en Business. Bij de inrichting van dit kenniscentrum naar domeinen voor de lectoraten is op een specifieke wijze aansluiting gezocht bij bestaande, algemeen geaccepteerde indelingen naar de Business-deelvakgebieden: Finance; Accountancy; Organisatie & Strategie; Informatiekunde; Marketing. Door hergroepering, splitsing en het uitlichten van International Business is een centrum in ontwikkeling ontstaan, waarbinnen in de nabije toekomst zes lectoraten functioneren. De achterliggende gedachte is het positioneren van de faculteit Economie en Management als kennisonderneming met taken op het gebied van kennisontwikkeling en kennisspreiding, gericht op de versterking van het innoverende vermogen van bedrijven en instellingen in de regio. De daarbij geformuleerde randvoorwaarden luiden: Te ontwikkelen kennis ontstaat vanuit aangetoonde maatschappelijke behoeften; De nieuwe kennis is gericht op professionalisering van de beroepspraktijk; De kennisontwikkeling voldoet aan methodische vereisten. Kort samengevat: binnen het faculteitsbrede kenniscentrum wordt bedrijfeconomisch relevant toegepast onderzoek gedaan, gericht op bedrijven en instellingen in de regio. De keuze voor de regio heeft tot gevolg dat er een zekere voorkeur voor branches of sectoren ontstaat. Kennisspreiding binnen de FEM-organisatie ontstaat door zowel docenten als studenten bij de uitvoering van dit onderzoek te betrekken en op onderzoek gebaseerde curricula verder te ontwikkelen. Sinds 1 januari 2007 heb ik de eervolle taak om samen met mijn medewerkers het proces van kennisontwikkeling en kennisspreiding gestalte te geven binnen het vakgebied van de kenniskring Lectoraat Marketing, Marktonderzoek en Innovatie. In deze openbare les wil ik aangeven wat dit voor ons inhoudt door allereerst aandacht te besteden aan de begrippen innovatie en innoveren en daarna de koppeling te leggen met het vakgebied Marketing en Marktonderzoek.
DOCUMENT
Innovation is crucial for higher education to ensure high-quality curricula that address the changing needs of students, labor markets, and society as a whole. Substantial amounts of resources and enthusiasm are devoted to innovations, but often they do not yield the desired changes. This may be due to unworkable goals, too much complexity, and a lack of resources to institutionalize the innovation. In many cases, innovations end up being less sustainable than expected or hoped for. In the long term, the disappointing revenues of innovations hamper the ability of higher education to remain future proof. Against the background of this need to increase the success of educational innovations, our colleague Klaartje van Genugten has explored the literature on innovations to reveal mechanisms that contribute to the sustainability of innovations. Her findings are synthesized in this report. They are particularly meaningful for directors of education programs, curriculum committees, educational consultants, and policy makers, who are generally in charge of defining the scope and set up of innovations. Her report offers a comprehensive view and provides food for thought on how we can strive for future-proof and sustainable innovations. I therefore recommend reading this report.
DOCUMENT