In het project ’Duurzaam vlees, natuurlijk!’ werken veehouders, keurmerken, regionale en landelijke branche- en ketenorganisaties, consumentenorganisaties en WUR samen met de vier Groene Hogescholen (Aeres, HAS, Inholland, VHL) aan een roadmap voor het meten, opwaarderen en communiceren van duurzaamheid in de veehouderij vanuit een integrale benadering. De voorliggende rapportage is het resultaat van de activiteiten in Werkpakket 1: Inventarisatie van duurzaamheidskeurmerken en logo’s in de vleesproducerende sector in Nederland, met expliciete aandacht voor blinde vlekken in het meten van duurzaamheidaspecten, ontwikkelvragen m.b.t. de communicatie richting afnemers/consumenten, en het inzichtelijk maken van de spanningsvelden. Daarbij horen ook eerste aanbevelingen voor verrijking van keurmerken t.b.v. werkpakket 2, waarbij in werkpakket 2 wordt ingezoomd op methoden, toepasbaarheid en eventuele verbindingen tussen keurmerken.
DOCUMENT
Veel leerkrachten in de onderbouw staan positief tegenover ‘early English’, maar zoeken naar de juiste manier vaan aanbieden. Moeten de lessen helemaal in het Engels worden gegeven?
LINK
Weblogs en wiki's zijn lichtgewicht applicaties en kunnen los van elkaar ingezet worden, maar ze gaan ook heel goed samen. Er is sprake van een duidelijke samenhang tussen de functionaliteiten van weblogs en wiki's. Weblogs zijn namelijk uitermate geschikt voor het communiceren van actuele dynamische content (nieuws), een wiki kan daarbij fungeren als aanvullende documentatie- of naslagruimte (achtergronden). En dan is er, niet te vergeten, nog het rss-protocol. Dit werkt als bindmiddel voor de content van beide systemen, het is de centrale schakel tussen zenders en ontvangers van informatie. Wiki's worden door de enorme hype rondom weblogs enigszins overschaduwd, maar zeker in bedrijfsomgevingen zijn wiki's uitermate geschikt voor collectieve taken.
DOCUMENT