De hoge frequentie waarin bedrijfsregels veranderen wordt veroorzaakt door snel veranderende klantenwensen, wet- en regelgeving en beleid. Tegelijkertijd vindt er een beweging plaats waarin meer transparantie over de bedrijfsvoering wordt geëist. Beheer van bedrijfsregels is essentieel.
LINK
Business rules change at an increasing pace which is caused by rapidly changing customer requirements, legislation and policy. Simultaneously, a shift arises that demands an enhanced transparency with regard to the business operations of organizations. This shift forces organizations to demonstrate which business rules are applied in which situations. In order to be able to keep up with the high frequency of change and to comply with the transparency demands, the management of decisions and underlying business rules becomes increasingly important
LINK
In dit artikel gaan we in op geldigheidsbeheer van bedrijfsregels. Eerst zal het doel van geldigheidsbeheer worden gepresenteerd. Vervolgens wordt uitgelegd wat niet-temporeel geldigheidsbeheer inhoudt inclusief een voorbeeld van een niet-temporeel scenario. Daarna wordt uitgelegd wat temporeel geldigheidsbeheer inhoudt inclusief drie voorbeelden van temporeel geldigheidsbeheer.
LINK
In dit artikel wordt dieper ingegaan op het eerstgenoemde classificatieschema: de classificatie naar de variabiliteit van een bedrijfsregel
LINK
“Hoe kunnen bedrijfsregel management systemen geclassificeerd worden?” Voor bedrijven kan deze classificatie een belangrijke rol spelen in het selectieproces van een BRMS. Er bestaan meerdere classificatieschema’s van BRMS’en. Drie veelgebruikte schema’s zijn: 1) een classificatie naar de variabiliteit van een bedrijfsregel, 2) een classificatie naar de levenscyclus van een bedrijfsregel en 3) een classificatie naar de waardepropositie van een bedrijfsregel. In dit artikel gaan we dieper in op het tweede classificatieschema: de classificatie naar de levenscyclus van een bedrijfsregel.
LINK
Ter gelegenheid van het afscheid van Jelle Zijlstra heeft Hogeschool Van Hall Larenstein (VHL) zijn inaugurele rede uit 2012, getiteld MOOI (Melkveehouderij Opent, Onderneemt en Innoveert), in boekvorm uitgebracht. Als lector Melkveehouderij werkte Zijlstra de afgelopen jaren met name aan het moderniseren van onderwijs en onderzoek binnen zijn vakgebied. In zijn inaugurele rede benadrukt Zijlstra dat de veranderingen in markt en maatschappij veel nieuwe kansen bieden voor de melkveesector. Door bijvoorbeeld samen te werken met andere partners in de zuivelketen, kan de melkveesector sneller inspelen op de behoeften vanuit de markt. Innovaties binnen melkveebedrijven, zoals nieuwe beweidingsconcepten, welzijnsvriendelijke stallen en initiatieven ter bevordering van de gezondheid van de koe, kunnen dit proces versnellen. Voor de melkveesector is het heel belangrijk om open te staan voor de veranderingen in markt en maatschappij, aldus Zijlstra. Met een open houding vergroot de sector zijn kansen op een mooie toekomst. Ook op het gebied van bedrijfsvoering zou het goed zijn als de melkveesector de blik verruimt. Het management van bedrijven zal duidelijk veranderen onder invloed van zaken als marktgerichter produceren en schaalvergroting van melkveebedrijven. Het accent komt steeds meer te liggen op ondernemerskwaliteiten, bedrijfsorganisatie, inzet van ICT en financieel management.
DOCUMENT
Het internet verandert de manier waarop we werk organiseren. Het maakt de 'schedule push' en de hiërarchische organisatie die het impliceert, overbodig en daarmee verdwijnt het type van control dat van oudsher wordt gebruikt om resources en taken, en klantvraag, levering en services op elkaar af te stemmen. Organisatorische hiërarchieën zijn te duur geworden om te blijven bestaan, en in veel gevallen is de manier waarop ze zaken coördineren gewoon niet meer nodig. De ingewikkeldheid van de kosten van het industriële complex begint de opbrengsten te overtreffen en het internet maakt het overbodig.
DOCUMENT
What is a pop-up store and how can it be used for organisational counterspacing? The pop-up can be interpreted as a fashionable and hypermodern platform focusing on the needs of a younger generation of consumers that searches for new experiences and is prone to ad hoc decision-making. From this perspective, the pop-up is a typical expression of the experience economy. But it is more. The ephemeral pop-up store, usually lasting from one day to six months, is also a spatial practice on the boundary between place as something stable/univocal and space as something transitory/polyphonic. Organizational theory has criticized the idea of a stable place and proposed the concept of spacing with a focus on the becoming of space. In this article, the pop-up store is introduced as a fashionable intervention into organizational spacing. It suggests a complementary perspective to non-representational theory and frames the pop-up as co-actor engaging everyday users in appropriating space. Drawing on Lefebvre’s notions of differential space, festival and evental moment, theory is revisited and then operationalized in two pop-up store experiments. Apart from contributing to the ongoing theoretical exploration of the spacing concept, this article aims to inspire differential pop-up practices in organisations. https://www.linkedin.com/in/overdiek12345/
DOCUMENT
Het gaat hier om de conceptversie van een verhaal over leerobjecten, waarom we ze nodig hebben en hoe we ze daadwerkelijk kunnen inzetten in gedistribueerde leeromgevingen.
DOCUMENT
Oratie uitgesproken bij installatie als lector 'educatieve functies van ICT' aan de Fontys Hogescholen, Lerarenopleiding Sittard. Het verhaal gaat over leerobjecten, waarom we ze nodig hebben en waarom een zinvolle inzet ervan niet binnen de vigerende inrichting van het onderwijs past maar een transformatie daarvan vraagt. Geschetst wordt hoe dit zou kunnen, inclusief de rol die onderwijsmodelleertalen daarin kunnen spelen.
DOCUMENT