Professionele bedrijfscommunicatie, handboek voor tekstschrijvers gaat uit van de praktijk en behandelt alle vormen van professionele bedrijfscommunicatie, van persbericht tot teksten voor interactieve medis, van verkoopbrief tot jaarverslag en van advertentie tot beleidstoespraak. Een kenmerk van het boek is zijn overzichtelijke indeling en heldere structuur. De inhoud van het boek is gebaseerd op de gecombineerde ervaring van auteurs die hun sporen verdienden in de journalistiek, het onderwijs en de communicatie.
DOCUMENT
In 24 praktijkverhalen en 9 Ziens- en werkwijzers wil hij voor aankomende vakgenoten het werkterrein van het communicatievak verduidelijken. Saillante momenten uit zijn veertigjarige loopbaan in de public relations worden beschreven : van crisiscommunicatie bij een Libische vliegtuigkaping en stakeholdermanagement in Rusland tot en met de sponsoring van de Groningse cultuurwereld. Recensie voor blad C, vakblad van Logeion, 2015.
DOCUMENT
Het 'Communicatie handboek' is al meer dan 10 jaar het bestverkochte standaardwerk op het gebied van communicatie. Het 'Communicatie handboek' geeft een heldere uitleg van de diverse vormen van communicatie. Het besteedt veel aandacht aan identiteit en imago, huisstijl, interne communicatie bij veranderingen, concern- en marketingcommunicatie. Uitgebreid wordt het maken van een communicatieplan beschreven. Verder wordt ingegaan op mediaselectie en het omgaan met de pers.
DOCUMENT