Het klimaat verandert. Het wordt natter en heter. Nederland moet zich aanpassen aan het veranderende klimaat. Daarom staan de gemeenten voor de uitdaging om er vanaf 2020 voor te zorgen dat een (her)inrichting van een straat of wijk klimaatbestendig is.Voor wateroverlast en waterveiligheid weten we ongeveer hoe dat moet. Voor hitte is eigenlijk nog niet duidelijk wat er moet gebeuren. En dat is zorgelijk, want hitte kan grote problemen geven. Hitte kan leiden tot extra sterfte en zal het leven in de stad bovendien steeds vaker onaangenaam maken. Duidelijk is dat er aandacht nodig is op het sociale vlak (o.a. in de zorg), voor gebouwen (koele binnenruimtes) en voor de buitenruimte. Dit rapport richt zich op dat laatste: op het hittebestendig inrichten van de buitenruimte, omdat daar nog veel kennis ontbreekt.
MULTIFILE
Societal one-way directed approaches of sustainable primary school building design cause persistent physical building problems. It affects the performances of the societal challenge of designing real sustainable school buildings, as well as the educational and social processes, and its end-user performances. Conventional building construction approaches build traditionally their designs on a syntheses of dialogues and consensus during decision-making processes, due to a variety of different interests. Principals define their ambitions and requirements into a team of mainly technical domain related disciplines. There are no design methods available that connect human systems and ecosystems integrated and balance the dynamic multi-level scaled mechanisms of human needs and sustainability development factors. The presented analytic framework recognizes similarity patterns between these multi-level scaled social systems, ecosystems and sustainable development entities, qualitatively as well as quantitatively. It delivers a new polarity based dynamic system that contributes to the client briefs and physical building morphological factors from a more sustainable development base. This theoretical approach establishes Sustainability-Centered Guidelines for primary schools (SCGs) design and building.
DOCUMENT