Deze posterpresentatie geeft informatie over het onderzoek bij vijf basisscholen in de regio Den Haag die wilden weten hoe mobiele technologie didactisch kan worden ingezet en hoe deze inzet door leerkrachten versterkt kan worden. Deze scholen participeerden als werkveldpartner in het transnationale Erasmus+ onderzoeksproject Designing and Evaluating Innovative Mobile Pedagogies (DEIMP). De huidige situatie is in kaart gebracht aan hand van de iPAC vragenlijst. Vervolgens zijn de resultaten besproken in focusgroepen met leerkrachten, leerlingen en de leidinggevenden. Uit het onderzoek blijkt dat de inzet op dit moment veelal gebonden is aan de gangbare onderwijsmethodesoftware, instructie van de leerkracht en voor het digitaal maken van verwerkingsopdrachten in het klaslokaal. Maar leerkrachten zien zeker meer kansen en geven zowel stimulerende factoren als ondersteuningsbehoefte. Deze poster is gepresenteerd op de Dag van het Onderzoek 2018 bij Hogeschool Inholland.
This report is entitled ‘Business Trends: Implications for Work and the Organization’. It includes the preliminary results of the study based on developments in the economic domain and the implications for work and the organization, carried out by the Business Research Centre (BRC) at Inholland University of Applied Science.
We examine the ways in which a hidden crisis can be exposed from a communication point of view. In which way can organisations create general awareness of a crisis and try to understand the dynamic nature of interactions? With the help of discourse analysis, we have examined the interactional achievements of two crisis entrepreneurs in the domain of education in the Netherlands: a rector of a secondary school and the founders of BON, a social movement aimed at improving the quality of education. In this way, we will illustrate the discursive practices that play an active role when certain players signal a crisis.