Waarom gaan mensen naar festivals? Hoe beleven ze een festival? Waarom komen ze wel of niet terug? Hoe kunnen festivalorganisatoren de motivatie en beleving van bezoekers effectief beïnvloeden? Wat betekenen sociale media voor de festivalbeleving? Antwoorden op deze vragen helpen festivalorganisatoren een uniek festival aan te bieden en effectiever resultaten te behalen en overtuigender te rapporteren naar subsidieverstrekkers en sponsors. Het Crossmedialab, onderdeel van het Kenniscentrum Communicatie & Journalistiek van de Hogeschool Utrecht, heeft onderzoek uitgevoerd naar festivalbeleving. Dit cahier geeft een overzicht van onder zochte theorieën en bevat een integraal overzicht van factoren die van invloed zijn op de festivalbeleving. Nieuwe inzichten en het uniek ontwikkelde model van festivalbeleving biedt onderzoekers, eventprofessionals en vakdocenten kansen voor verder onderzoek en praktische toepassing.
Brotherhood is een beschrijving van een jongerenwerkmethodiek van het Stedelijk Jongerenwerk Amsterdam (SJA). De beschrijving van de methodiek is gerealiseerd door Youth Spot, een samenwerkingsverband tussen SJA en de Hogeschool van Amsterdam. Brotherhood wil het participatie- en integratieproces van vooral allochtone jongeren binnen de Nederlandse maatschappij bevorderen door de eigenwaarde van jongeren te versterken. Door samen sterk te staan maken de jongeren veranderingen in de samenleving zelf draaglijker en houden zij zich beter staande binnen de maatschappij.