Peer discussions play a major role in students’ collaborative problem-solving activity. These discussions provide researchers and teachers with a wealth of information about the students' reasoning. To analyse such discussions, different theoretical lenses are available, such as Schoenfeld’s problem solving model, the Florida Taxonomy of Cognitive Behaviour, and the Scheme for Educational Dialogue Analysis. The question is, however, how these three perspectives can complement each other. To investigate this, the discussion between four students was analysed through the three lenses. Results indicate that these frameworks are both complementary and connected. This connection allows an in-depth analysis of the discussion and reveals possibilities and limitations for an integration of the three models, which will guide future discussions’ analyses in our study.
Veel bedrijven stemmen hun communicatie en interactie met de consument af door te segmenteren op kanaalgebruik. In deze studie tonen wij aan dat een focus op kanalen maar zeer beperkt bruikbaar is. Deze beperking is een logisch gevolg van het feit dat de meeste consumenten meerdere kanalen gebruiken, het online kanaal ondertussen veel verschillende vormen kent en kanalen steeds meer integreren. Het vaak gemaakte onderscheid online en offline verliest hierdoor zijn relevantie. In deze studie lichten wij toe hoe wij verschillende navigatie-strategieën hebben geïdentificeerd die aangeven hoe consumenten hun weg vinden in het kanalenlandschap in de verschillende fasen rondom een aankoop. Door kanaalgebruik te verklaren vanuit deze navigatie-strategieën ontstaat een stabiel en eenduidige model dat organisaties zal helpen een effectieve multi-channel strategie te formuleren