Background: China faces a serious shortage of competent nurses who can address the healthcare needs of older people in an ageing society. Chinese higher education institutes face serious challenges when it comes to developing new curricula that are capable of educating sufficient numbers of competent gerontological nurses. Therefore, the aim of this research study was to identify and verify competencies for gerontological nurses in China that are needed to provide nursing care for the growing number of older people in all care settings. This study takes into account the possible opportunities that trends and developments may offer in the near future.Methods: In this study, a two-phase research design was used. The first phase concerned needs analysis, including a situational analysis, a trend analysis and a competence analysis. This process resulted in a draft competence framework. The second phase addressed the verification of the competence framework through a two-round Delphi study with a panel of Chinese and European experts. This process led to the final competence framework.Results: The final competence framework for gerontological nursing in China included six competencies divided into 13 essential and five relevant learning outcomes. The competencies are: ‘providing gerontological care’, ‘communication and collaboration’, ‘organization of gerontological nursing care’, ‘health promotion’, ‘evidence-based nursing and lifelong learning’ and ‘professional behaviour’.Conclusion: The framework comprehensively covers the six core competencies that nurses who care for older people should possess. These competencies are well-embedded in a Chinese context. The framework therefore offers concrete, practical suggestions for the competencies and skills that nursing graduates will need to work in current and future professions related to gerontological nursing education and practice.
DOCUMENT
In de landelijk projecten Boegbeeldproject hbo Verpleegkunde (fase 1) en haar opvolger SAMEN hbo Verpleegkunde (fase 2) hebben 15 hbo-instellingen met een Bachelor Verpleegkunde programma samengewerkt om in een vakcommunity digitale leermaterialen te maken en open te delen. Beide projecten beslaan de periode januari 2017 – oktober 2020. Na afloop van deze projecten is een onderzoek uitgevoerd om antwoorden te krijgen op de volgende vragen: 1. Hoe zijn de projecten in fase 1 en 2 georganiseerd en welke activiteiten zijn er uitgevoerd? 2. Welke activiteiten hebben een positieve bijdrage geleverd aan het projectresultaat, welke niet en waarom? 3. Hoe is het proces van adoptie van delen en hergebruiken van open leermaterialen door docenten verlopen? 4. Welke lessen kunnen worden geleerd uit dit project? 5. Welke adviezen kunnen worden gegeven aan Samen Delen Verpleegkunde en aan andere partijen die een soortgelijk project willen starten?
DOCUMENT
De informatieprofessional 3.0 moet niet bestaande dingen beter doen, hij moet betere dingen doen. Een van de essentiele vaardigheden is inhoudelijke verdieping: sleutelen aan kaders in plaats van binnen kaders te werken.
DOCUMENT
Hoofdstuk 8 in Werken in gedwongen kader 8.1 Wat verstaan we onder de werkalliantie? 113 8.2 Overeenkomsten en verschillen tussen de begrippen werkalliantie en relatie 115 8.3 De werkalliantie en effectiviteit in het vrijwillige kader 117 8.4 Van relatie naar werkalliantie in het gedwongen kader: een zoektocht in vogelvlucht 119 8.5 Internationaal onderzoek naar de werkalliantie in het gedwongen kader 121 8.6 Nederlands onderzoek naar de werkalliantie in gedwongen kader 125 8.7 Conclusies over de werkalliantie in het gedwongen kader 132 De link verwijst naar de nieuwere versie van het boek. Dit boek is beschikbaar bij de HU bibliotheek.
LINK
Continuïteit in de zorg na uitstroom uit geslotenheid moet bereikt worden vanuit samenwerking tussen behandeldeskundigen, want er is geen juridisch kader voor doorzettingsmacht van de trajectbegeleider buiten de eigen instelling. Er is wel een juridisch kader voor een behandelcoördinator en een intensievere (toezichthoudende) betrokkenheid van de (gezins)voogd bij de realisatie van continuïteit in de geleverde zorg binnen het afgesproken traject. De invulling van deze toezichtrol is nu nog tamelijk mager.
DOCUMENT
Hoofdstuk 4 uit Werken in gedwongen kader. 4.1 Wettelijke kaders en grondslagen 4.2 Bijzondere voorwaarden krachtens de Wet voorwaardelijke veroordeling en voorwaardelijke invrijheidstelling nader uitgewerkt 4.3 Andere wettelijke kaders
LINK
Link naar nieuwste druk, bestelinfo uitgever Hoofdstuk 8 in Werken in gedwongen kader 8.1 Inleiding 8.2 Relatie en werkalliantie: betekenis en verhouding tot methodiek 8.3 Het begrip relatie: definitie en kenmerken in het vrijwillige kader 8.4 Het begrip werkalliantie: definitie en kenmerken in het vrijwillige kader 8.5 Relatie en werkalliantie: verschuivende begrippen in onderzoek naar gedwongen kader 8.6 Kenmerken van de werkalliantie in het gedwongen kader 8.7 Vroege conclusie over onderzoeksresultaten tot dusver 8.8 Op weg naar een nieuwe theorie over de werkalliantie in het reclasseringstoezicht 8.9 Feedback op de werkalliantie met behulp van de alliantiemonitor
LINK
Hoofdstuk 8 in Werken in gedwongen kader 8.1 Wat verstaan we onder de werkalliantie? 8.2 Overeenkomsten en verschillen tussen de begrippen werkalliantie en relatie 8.3 De werkalliantie en effectiviteit in het vrijwillige kader 8.4 Van relatie naar werkalliantie in het gedwongen kader: een zoektocht in vogelvlucht 8.5 Internationaal onderzoek naar de werkalliantie in het gedwongen kader 8.6 Nederlands onderzoek naar de werkalliantie in gedwongen kader 8.7 Conclusies over de werkalliantie in het gedwongen kader
MULTIFILE
Hoofdstuk 4in Werken in gedwongen kader 4.1 Wettelijke kaders en grondslagen 4.2 Bijzondere voorwaarden krachtens de Wet voorwaardelijke veroordeling en voorwaardelijke invrijheidstelling nader uitgewerkt
LINK
Hoofdstuk 29 in Werken in gedwongen kader. 29.1 Inleiding 29.2 Oude en nieuwe uitgangspunten van motiveren 29.3 Motiveren in een gedwongen kader 29.4 Soorten motivatie: extern, extrinsiek, intern of intrinsiek? 29.5 Niet gemotiveerd? 29.6 Strategieën om te motiveren
LINK