Chest physical therapy (CPT) is a widely used intervention for patients with airway diseases. The main goal is to facilitate secretion transport and thereby decrease secretion retention in the airways. Historically, conventional CPT has consisted of a combination of forced expirations (directed cough or huff), postural drainage, percussion, and/or shaking. CPT improves mucus transport, but it is not entirely clear which groups of patients benefit from which CPT modalities. In general, the patients who benefit most from CPT are those with airways disease and objective signs of secretion retention (eg, persistent rhonchi or decreased breath sounds) or subjective signs of difficulty expectorating sputum, and with progression of disease that might be due to secretion retention (eg, recurrent exacerbations, infections, or a fast decline in pulmonary function). The most effective and important part of conventional CPT is directed cough. The other components of conventional CPT add little if any benefit and should not be used routinely. Alternative airway clearance modalities (eg, high-frequency chest wall compression, vibratory positive expiratory pressure, and exercise) are not proven to be more effective than conventional CPT and usually add little benefit to conventional CPT. Only if cough and huff are insufficiently effective should other CPT modalities be considered. The choice between the CPT alternatives mainly depends on patient preference and the individual patient's response to treatment.
MULTIFILE
The assessment of the out-of-plane response of unreinforced masonry (URM) buildings with cavity walls has been a popular topic in regions such as Central and Northern Europe, Australia, New Zealand, China and several other countries.Cavity walls are particularly vulnerable as the out-of-plane capacity of each individual leaf is significantly smaller than the one of a solid wall. In the Netherlands, cavity walls are characterized by an inner load-bearing leaf of calcium silicate bricks, and by an outer veneer of clay bricks that has only aesthetic and insulation functions. The two leaves are typically connected by means of metallic ties. This paper utilizes the results of an experimental campaign conducted by the authors to calibrate a hysteretic model that represents the axial cyclic response of cavity wall tie connections. The proposednumerical model uses zero-length elements implemented in OpenSees with the Pinching4 constitutive model to account for the compression-tension cyclic behaviour of the ties. The numerical model is able to capture important aspects of the tie response such as the strength degradation, the unloading stiffness degradation and the pinching behaviour. The numerical modelling approach in this paper can be easily adopted by practitioner engineers who aim to model the wall ties more accurately when assessing the structures against earthquakes.
Dit project sluit naadloos aan op de Nationale transitieagenda circulaire economie voor de materialengroep ThermoPlastische Composieten (TPC): (Ontwikkelrichting 1: Preventie): Dankzij de toepassing van vezels kan zaanzienlijk op het verbruik van materialen worden bespaard, hetgeen bovendien kan leiden tot kostenbesparingen en tot CO2 besparing tijdens de productiefase en de gebruiksfase. (Ontwikkelrichting 2: Meer hernieuwbare kunststoffen): Door toepassing van gerecyclede en biokunststoffen, die vervolgens ook goed recyclebaar zijn en in de meeste gevallen bioafbreekbaar wordt een belangrijke bijdrage aan de hernieuwbaarheid geleverd. Het Lectoraat Lichtgewicht Construeren verricht al meer dan 5 jaar onderzoek naar industriële verwerkingstechnieken voor TPCs ten behoeve van grootserie producten, maar tot nog toe is nauwelijks onderzoek verricht naar beoogde materialen. Het Lectoraat Sustainable Polymers van de NHL Stenden hogeschool verricht al jaren onderzoek naar bio-gebaseerde en bioafbreekbaar thermoplasten en vezels. Hoewel er ook al veel toegepaste kennis is opgedaan met biocomposieten, zijn de cruciale verwerkingstechnieken in dit project geheel nieuw voor het betrokken lectoraat, en ook geheel nieuw in de TPC markt. Nieuw in dit project betreft daarom de circulariteit van de te onderzoeken TPC materialen in combinatie met de nieuwste grootserie productietechnieken. Iedere vezel-thermoplast combinatie heeft zijn specifieke eigenschappen ten aanzien van maakbaarheid, verwerkbaarheid en uiteindelijke eigenschappen bij gebruik. Deelnemende bedrijven willen de circulariteit van hun materialen nog verder vergroten en hebben daarom behoefte aan verder onderzoek. De centrale onderzoeksvraag luidt: In hoeverre zijn circulaire thermoplastische composieten te ontwikkelen die seriematig te verwerken zijn met de nieuwste TPC-processen? Bij de uitwerking van de onderzoeksvraag richten we ons concreet op onderzoek naar: • Produceerbaarheid van halffabricaten (commingled weefsels, tape, inserts) van circulaire TPCs • Verwerkbaarheid in producten en recyclebaarheid van circulaire TPCs • Bepalen van materiaalprestaties, waaronder: mechanische eigenschapen, levenscyclus analyse (LCA) en bestendigheid tegen weersinvloeden van circulaire TPCs
Lymphedema is one of the most poorly understood, relatively underestimated and least researched complications of cancer, or its treatment. Lymphedema is a chronic condition that causes abnormal build up of fluid under the skin resulting in painful swelling, commonly in the arms and legs. Limpressive Compression Garments have designed and conceptualised an active and smart compression sleeve that integrates pioneering smart materials and sensor technology to be used to treat and evaluate lymphedema. The Limpressive garments can be used as a research tool while replacing existing compression sleeves and pneumatic compression apparatus. There is currently no product on the market that is integrating both the actuator and sensor technology to treat, let alone quantify lymphedema. It is thus imperative that the Limpressive Compression Garments team are allowed the opportunity through funding to investigate the feasibility of the technology and its integration into healthcare, the business structures and processes needed to enter and be successful in the marketplace and the value to both the consumer and to the organisations dedicated to developing a greater understanding of the disease. Limpressive will complete an extensive and detailed business plan and a complete product design by the end of the Take-off Phase. The business plan and complete product design will be complemented by a proof of function prototype.
De verplichting in de Binnenvaart om haar emissies te reduceren leidt tot grote uitdagingen in de sector, omdat nieuwe technologie in bestaande schepen tot problemen leidt en vaak een te grote investering vraagt. VIV, de branchevereniging van inbouw-, reparatie- en revisiebedrijven, heeft zich uitgesproken voor het gebruik van hernieuwbare methanol. Het ontbreekt de bedrijven echter aan kennis en vaardigheid over de conversie van een bestaande dieselmotor naar hernieuwbare methanol. De methanol industrie, verenigd in het Methanol Institute, zet zich in voor het gebruik van methanol in de scheepvaart. In de Zeevaart is al ervaring opgedaan met hernieuwbare methanol, maar de schaal en technologie verschilt met die in onze Binnenvaart. VIV en het Methanol Institute hebben de HAN benaderd met de vraag om de kennis en vaardigheid in gebruik van hernieuwbare methanol in scheepsmotoren te vergroten. De HAN beantwoordt deze marktvraag in 4 werkpakketten waar het draait om de retrofit conversie van een bestaande binnenvaartaandrijving, op een praktisch toepasbare manier. Ze maakt hier een vertaalslag van de wetenschap en kennis bij grote zeevaartmotoren, naar het binnenvaart-MKB. Dit gebeurt door te onderzoeken binnen welke kaders, en met welke indicatoren tijdens het afstellen van een onderzoeksmotor, een optimale methanol dual-fuel motor opgezet kan worden. Het hoofddoel is het verhogen van de kennis en vaardigheid over dual-fuel motoren op Hernieuwbare Methanol in de reparatie- en revisiesector. Het Schoon Schip project combineert de opgedane kennis met kennis uit de academische wereld, en de motorervaring van alle partners, om tot een betrouwbare toepassing van methanol in de binnenvaart te komen. Het gaat er om tot een werkende praktijkoplossing te komen voor het gebruik van hernieuwbare methanol in de bestaande vloot van 12.000 binnenvaartschepen.