Many attempts in measuring the pulse and potential of a creative city have been undertaken during the last decade or so. Popular notions like Creative City or Creative Class were coined and catered for policy-makers and urban developers, which try to explain how to create and retain prosperity and affluence by applying these concepts to actual city-making. It sounded like a magical formula ready to come true.
In this chapter, we propose that the democracy we wish to see out in the world is influenced by the quality of our own “inner democracies”—that is: the quality of the democracies among and between the selves or voices in the landscape of the self. We must find ways out of the I-prisons we experience and perpetuate. With this in mind, we propose that ”writing the self,” a method whereby creative, expressive, and reflective writing is used to cultivate an internal dialogue and construct a new identity narrative (Lengelle, 2014), can assist in reshaping our stories about ”the Other and ourselves” and can contribute to personal and cultural healing and reconciliation. The inner dialogue reconciled is foundational for the external dialogue at the heart of global citizenship within education. Indeed, as Schellhammer argues, we must cultivate the self in order to become inter-culturally competent, and this includes facing shadow aspects through truthful dialogues with the self and caring for the self. https://doi.org/10.1007/978-3-319-62861-5_6 LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/reinekke-lengelle-phd-767a4322/
MULTIFILE
Conceptual metaphors play a vital role in our ability to think in abstract terms like knowledge. Metaphors structure and give meaning to the concept of knowledge. They hide and highlight certain characteristics. The choice of metaphor when reasoning about knowledge is therefore of vital importance for knowledge management (KM). This paper explores the possibility of introducing new knowledge metaphors to the field of KM. Based on a ‘wish list’ of characteristics of knowledge they want to highlight, the authors choose to explore the Knowledge as a Journey metaphor as a new metaphor for knowledge. This results in new insights regarding knowledge sharing, acquisition, retention, and innovation.
Het Nederlands Openluchtmuseum (NOM) wil actief bijdragen aan een duurzame samenleving met zijn kennis van materialen, producten, diensten en culturele tradities die eeuwenlang functioneerden binnen circulaire gemeenschappen. Ondanks technologische vernieuwing en globalisering heeft het NOM de overtuiging dat deze historische kennis kan bijdragen aan duurzame producten voor de toekomst. Het NOM wil een structurele samenwerking met de creatieve sector om meetbare impact te realiseren binnen en buiten het museum voor de transitie naar een circulaire samenleving. Daarvoor wil het graag zijn collectie en kennis toegankelijk maken voor ontwerpers. Belangrijke praktijkvragen daarbij zijn: Welke rol kan het museum spelen i.s.m. ontwerpers? Hoe kan relevante kennis van het NOM toegankelijk en toepasbaar worden gemaakt voor ontwerpers? Hoe creëer je samen met ontwerpers de gewenste impact in de samenleving? Op basis hiervan is de onderzoeksvraag geformuleerd: Hoe kunnen maatschappelijke organisaties zoals het NOM relevante kennis en artefacten toegankelijk en toepasbaar maken voor ontwerpers t.b.v. meetbare impact voor een circulaire samenleving? Deze onderzoeksvraag is vertaald naar enkele sub-vragen over definities van duurzaamheid en circulariteit, de verwachte rollen van museum en ontwerpers, de gewenste structuur van samenwerking en over de rol van prototypen om de gewenste impact te realiseren. Naast het NOM als MKB, participeren in dit project twee creatieve ondernemers (1 MKB, 1 ZZP-er) die zijn geselecteerd op basis van hun specifieke ontwerpkwaliteiten, hun ervaringen in samenwerken met partners en hun kennis van circulair ontwerp. Samen met docent-onderzoekers en ontwerpstudenten van ArtEZ onderzoeken zij deze vragen. De belangrijkste projectresultaten zijn: prototypen, getest op gewenste maatschappelijke impact; een rapport dat beschrijft hoe het NOM kan samenwerken met de creatieve sector om bij te dragen aan ‘Nederland circulair’; en presentatie- en netwerkbijeenkomsten om kennis te delen en te bouwen aan het netwerk van stakeholders om beoogde impact te realiseren.