When organizations start to digitize, this often means that processes will be changed. The management paradigm that is centered on the continues review and improvement of organizational processes is Business Process Management (BPM). To digitize processes, an organization should have the right competences to deal with both technological and process changes. However, currently, it is not known which competences are needed by leaders to guide an organization with digital process transformation initiatives. Hence, this paper consists of an explorative study based on interviews with five experts to find out if and how the competences related to digital leadership can guide such initiatives. The experts are employees within five different organizations. The interviews showed some interesting results. First of all, several competences of digital leadership were mentioned by various experts. Many of these competences corresponded with each other. In the interviews, the following competences of digital leadership were mentioned most often: Collaboration, Self-direction, Lifelong learning, and Flexibility. Secondly, there are many approaches to gain insight into processes within organizations. The use of models is necessary to create added value, to help coordinate information provision between the processes and the people who work for the organization. One such approach is the use of Business Process Management Maturity models, which provide insight into the process maturity level of an organization. According to the respondents, there is a relationship between BPM maturity and digital leadership.
MULTIFILE
SME production companies producing high variety/low volume discrete products face challenging customer demands. These result in complex planning issues due to the tension between optimizing a low volume flow and optimizing efficiency parameters. Current planning and control systems do not support this kind of complexity. A process digital twin supports an integral optimization of flow and efficiency in real time. The use of real time data raises new questions such as: what decision-making level does the twin needs to address (e.g., operational, tactical) and what does this mean for the organization. Existing theory does not adequately cover modeling of relations between the shopfloor, total organization and the process digital twin. We suggest a systems approach in which the structure of the digital twin model and the organizational design are both considered. We discuss practical issues and show a systems framework for digital twin modeling.
Het Future Factory consortium, waar lectoraat Nieuwe Energie in de Stad onderdeel van is, bestaat uit ervaren partijen die zich realiseren dat de 200.000 woningrenovaties per jaar die in het klimaatakkoord beoogt worden een enorme innovatie opgave met zich mee brengt. Het consortium bevat de meest succesvolle producenten/leveranciers van diepe renovatie proposities in Nederland, die weten wat het betekent om te industrialiseren en te digitaliseren. Doel Het doel van de Future Factory is jaarlijks (vanaf 2025) 25.000 renovaties leveren die passen op 40% van woningen in Nederland. De renovatie proposities zijn zowel voor de particuliere eigenaren als verhuurders beschikbaar via op hen afgestemde lever- en saleskanalen. De renovatie behelst een combinatie van betaalbare isolatiesystemen en fossielvrije energiesystemen. Resultaten Creëren van tenminste twee productiefaciliteiten, binnen beoogde looptijd van 5 jaar, voor de productie van renovatiepakketten voor ca. 5.000 woningrenovaties per jaar; met significante verbeteringen in kwaliteit en kostprijs. Ontwikkelen van een productiefaciliteit voor het produceren van dak en gevelelementen met daarin geïntegreerde energiesystemen met een capaciteit van 25.000 woningrenovaties per jaar, voor woningen die typologisch veel voorkomen (ca. 3,5 miljoen woningen in Nederland). Er zal bijgedragen worden aan het verbeteren van marktcondities, zodat consumenten een aantrekkelijk product krijgen welke ze via begrijpelijke en aantrekkelijke verkoopkanalen kunnen aanschaffen, binnen passende regelgevende kaders. Looptijd 01 januari 2020 - 31 januari 2024 Aanpak Het consortium ontwikkelt vanuit een programmatische aanpak de Future Factory, waar het lectoraat onderzoek doet voor de partners ten behoeve van het behalen van de doelstellingen. Met onze ruime ervaring ontwikkelen wij samen met de bedrijven integrale totaaloplossingen en bouwdelen voor de renovatiemarkt. We maken hierbij gebruik van onze expertise op het gebied van: Installatietechniek Bouwkunde Productie en uitvoeringstechniek ICT De Utrechtse aanpak De Hogeschool Utrecht experimenteert hier met een verdere doorontwikkeling van het interdisciplinair onderwijs. In het bijzonder zal Embedded Design Research (EDR) worden onderzocht om de verbinding concreet te maken tussen onderwijs, onderzoek en bedrijfsleven op de thema’s van Future Factory. EDR houdt concreet in dat onderzoekers en studenten samen bij bedrijven participeren in het creëren van oplossingen/inzichten. Studenten en onderzoekers haken in op lopende ontwikkelingen (R&D) van bedrijven binnen Future Factory. Hierdoor blijft het onderzoek en onderwijs niet theoretisch, maar worden de resultaten praktisch toepasbaar voor bedrijven. Dit heeft een duidelijke relatie met de missie van het hbo (en mbo) om meer praktijkgericht onderzoek uit te voeren. Onderwijsvormen die gekoppeld worden zijn bijvoorbeeld: integrale projectgroepen, stage, minors en afstuderen. Hierin wordt onderscheid gemaakt in ontwerpen en uitvoeren.
Manual labour is an important cornerstone in manufacturing and considering human factors and ergonomics is a crucial field of action from both social and economic perspective. Diverse approaches are available in research and practice, ranging from guidelines, ergonomic assessment sheets over to digitally supported workplace design or hardware oriented support technologies like exoskeletons. However, in the end those technologies, methods and tools put the working task in focus and just aim to make manufacturing “less bad” with reducing ergonomic loads as much as possible. The proposed project “Human Centered Smart Factories: design for wellbeing for future manufacturing” wants to overcome this conventional paradigm and considers a more proactive and future oriented perspective. The underlying vision of the project is a workplace design for wellbeing that makes labor intensive manufacturing not just less bad but aims to provide positive contributions to physiological and mental health of workers. This shall be achieved through a human centered technology approach and utilizing advanced opportunities of smart industry technologies and methods within a cyber physical system setup. Finally, the goal is to develop smart, shape-changing workstations that self-adapt to the unique and personal, physical and cognitive needs of a worker. The workstations are responsive, they interact in real time, and promote dynamic activities and varying physical exertion through understanding the context of work. Consequently, the project follows a clear interdisciplinary approach and brings together disciplines like production engineering, human interaction design, creative design techniques and social impact assessment. Developments take place in an industrial scale test bed at the University of Twente but also within an industrial manufacturing factory. Through the human centered design of adaptive workplaces, the project contributes to a more inclusive and healthier society. This has also positive effects from both national (e.g. relieve of health system) as well as individual company perspective (e.g. less costs due to worker illness, higher motivation and productivity). Even more, the proposal offers new business opportunities through selling products and/or services related to the developed approach. To tap those potentials, an appropriate utilization of the results is a key concern . The involved manufacturing company van Raam will be the prototypical implementation partner and serve as critical proof of concept partner. Given their openness, connections and broad range of processes they are also an ideal role model for further manufacturing companies. ErgoS and Ergo Design are involved as methodological/technological partners that deal with industrial engineering and ergonomic design of workplace on a daily base. Thus, they are crucial to critically reflect wider applicability and innovativeness of the developed solutions. Both companies also serve as multiplicator while utilizing promising technologies and methods in their work. Universities and universities of applied sciences utilize results through scientific publications and as base for further research. They also ensure the transfer to education as an important leverage to inspire and train future engineers towards wellbeing design of workplaces.
Mkb-bedrijven hebben twee gerelateerde vragen: hoe gaan we om met de steeds groter wordende variatie in klantvraag en kunnen we de toenemende beschikbare productiedata hiervoor inzetten? De klantvraag variatie in productmix, volume en frequentie wordt veroorzaakt door mass customization en geopolitieke invloeden. De variatie bemoeilijkt het realiseren van korte betrouwbare levertijden. Het is een uitdaging voor bedrijven om de beschikbare productiedata effectief in te zetten om kort op de bal te sturen en zo grip te krijgen op levertijden. In het lopende RAAK-onderzoek ‘Organized Digital Factory’ (ODF) constateren we dat traditionele methoden om de klantvraag te analyseren, zoals de Glenday Sieve/Syntetos niet voldoen voor mkb-bedrijven met een hoge variatie in hun klantvraag. Wij zien terug dat de klantvraag analyses: 1. Niet toereikend zijn door het hoge aantal one-of-a-kind producten in de klantvraag. 2. Mede hierdoor, onvoldoende inzicht bieden in de impact van de klantvraag het productiesysteem. Het ontbreken van dit inzicht leidt tot beperkte en vertraagde mogelijkheden om bij te sturen. Het doel van dit onderzoek is om samen met mkb-bedrijven met een hierboven beschreven klantvraagpatroon, klantvraag analyses te ontwikkelen die inzicht bieden in de gevolgen hiervan op hun productiesysteem. Deze analyses moeten bedrijven inzicht geven in hoe zij het reactievermogen van hun productiesysteem kunnen verbeteren door: 1. Aanpassingen in hun productiesysteem 2. Snellere bijsturingsmogelijkheden tijdens productie. De praktijkvraag vanuit discrete mkb-productiebedrijven voor deze KIEM-aanvraag is dan ook: ‘Hoe kunnen we onze klantvraag analyseren zodat wij inzicht krijgen in de impact van deze klantvraag op ons productiesysteem?’ De hieruit voortvloeiende onderzoeksvraag: “Hoe kunnen we de klantvraag voor discrete mkb-productiebedrijven zodanig in kaart brengen dat er een directe koppeling naar de impact op het productiesysteem te maken is?”