This presentation explores various transformations that inform Deaf Studies research, ranging from transformations in deaf networks to larger sign language networks and transformations in applied linguistics, society, and language ideologies, and the related potential impact on sign language policy and revitalisation. After discussing some new research lenses in Deaf Studies, such as visual methods, the presentation suggests some ways forward for Deaf Studies in terms of research priorities and rights discourses.
LINK
The 6th International Human Rights Education Conference is about teaching human rights. The purpose of this convention is to protect and promote the right of people with disabilities to participate equally in societal life. Implementation of the convention is a responsibility of the national government. At the Utrecht University of Applied Sciences a social work course now includes an introductory lecture on human rights using objects and a game that addresses the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities.
LINK
In veel Afrikaanse landen zien we een inperking van de maatschappelijke ruimte (‘civic space’). Deze ruimte is cruciaal om in democratische staten transparantie, vrijheid van meningsuiting en verantwoording van bestuur te realiseren. In een steeds sterke digitaliserende maatschappij wordt toegang tot digitale middelen een mensenrecht. Daar waar regeringen proberen hun burgers en organisaties dat recht tot digitale informatievoorziening en –uitwisselingen te ontnemen komen de Sustainable Development Goals in het gedrang. Doel African Digital Rights Network (ADRN) wil inzicht verkrijgen in de stakeholders ne technologieën die betrokken zijn net het openen of onderdrukken van de online maatschappelijke ruimte (‘civic space’). Het netwerk beoogt bij te dragen aam empowerment van burgers om hun digitale mensenrechten uit te oefenen. Resultaten ADRN heeft een vergelijkende studie van 10 Afrikaanse landen uitgevoerd naar het gebruik van digitale technologieën voor het openen of onderdrukken van de online maatschappelijke ruimte (‘civic space’). Het project heeft onder andere geleidt tot de volgende publicatie: Mapping the Supply of Surveillance Technologies to Africa: Case Studies from Nigeria, Ghana, Morocco, Malawi, and Zambia Looptijd 01 mei 2020 - 20 april 2021 Aanpak ADRN organiseert een netwerk van onderzoekers, analisten, digitale rechtenorganisaties en activisten om de dynamiek van het openen en onderdrukken van de digitale maatschappelijke ruimte in kaart te brengen. Het netwerk bouwt op een interdisciplinaire onderzoeksaanpak o.l.v. het Institute for Development Studies, een vooraanstaand onderzoeksinstituut. Relevantie van het project Het onderzoek leidt tot aanbevelingen voor o.a. beleidsmakers en maatschappelijke organisaties ter bevordering van de digitale maatschappelijke ruimte. Daarnaast worden digitale tools en trainingsmateriaal gefaciliteerd voor het monitoren van ontwikkelingen en dreigingen van de digitale maatschappelijke ruimte. CofinancieringDit onderzoek wordt gefinancierd door UKRI - GCRF Digital Innovation for Development in Africa (DIDA)Meer weten? UKRI GCRF: African Digital Rights Network Website ADRN
The project aims to improve palliative care in China through the competence development of Chinese teachers, professionals, and students focusing on the horizontal priority of digital transformation.Palliative care (PC) has been recognised as a public health priority, and during recent years, has seen advances in several aspects. However, severe inequities in the access and availability of PC worldwide remain. Annually, approximately 56.8 million people need palliative care, where 25.7% of the care focuses on the last year of person’s life (Connor, 2020).China has set aims for reaching the health care standards of the developed countries by 2030 through the Healthy China Strategy 2030, where one of the improvement areas in health care includes palliative care, thus continuing the previous efforts.The project provides a constructive, holistic, and innovative set of actions aimed at resulting in lasting outcomes and continued development of palliative care education and services. Raising the awareness of all stakeholders on palliative care, including the public, is highly relevant and needed. Evidence based practice guidelines and education are urgently required for both general and specialised palliative care levels, to increase the competencies for health educators, professionals, and students. This is to improve the availability and quality of person-centered palliative care in China. Considering the aging population, increase in various chronic illnesses, the challenging care environment, and the moderate health care resources, competence development and the utilisation of digitalisation in palliative care are paramount in supporting the transition of experts into the palliative care practice environment.General objective of the project is to enhance the competences in palliative care in China through education and training to improve the quality of life for citizens. Project develops the competences of current and future health care professionals in China to transform the palliative care theory and practice to impact the target groups and the society in the long-term. As recognised by the European Association for Palliative Care (EAPC), palliative care competences need to be developed in collaboration. This includes shared willingness to learn from each other to improve the sought outcomes in palliative care (EAPC 2019). Since all individuals have a right to health care, project develops person-centered and culturally sensitive practices taking into consideration ethics and social norms. As concepts around palliative care can focus on physical, psychological, social, or spiritual related illnesses (WHO 2020), project develops innovative pedagogy focusing on evidence-based practice, communication, and competence development utilising digital methods and tools. Concepts of reflection, values and views are in the forefront to improve palliative care for the future. Important aspects in project development include health promotion, digital competences and digital health literacy skills of professionals, patients, and their caregivers. Project objective is tied to the principles of the European Commission’s (EU) Digital Decade that stresses the importance of placing people and their rights in the forefront of the digital transformation, while enhancing solidarity, inclusion, freedom of choice and participation. In addition, concepts of safety, security, empowerment, and the promotion of sustainable actions are valued. (European Commission: Digital targets for 2030).Through the existing collaboration, strategic focus areas of the partners, and the principles of the call, the PalcNet project consortium was formed by the following partners: JAMK University of Applied Sciences (JAMK ), Ramon Llull University (URL), Hanze University of Applied Sciences (HUAS), Beijing Union Medical College Hospital (PUMCH), Guangzhou Health Science College (GHSC), Beihua University (BHU), and Harbin Medical University (HMU). As project develops new knowledge, innovations and practice through capacity building, finalisation of the consortium considered partners development strategy regarding health care, (especially palliative care), ability to create long-term impact, including the focus on enhancing higher education according to the horizontal priority. In addition, partners’ expertise and geographical location was also considered important to facilitate long-term impact of the results.Primary target groups of the project include partner country’s (China) staff members, teachers, researchers, health care professionals and bachelor level students engaging in project implementation. Secondary target groups include those groups who will use the outputs and results and continue in further development in palliative care upon the lifetime of the project.
HCA Groenvermogen NL vormt de aanleiding en het kader voor het aanstellen van Regionale Liaisons en het opstellen van Regionale Roadmapsin zes regio’s. Deze hebben als rol en functie de regio’s te mobiliseren voor Learning Communities en de uitwisseling binnen het Nationale Kennisplatform. Hierbij is Chemelot geïdentificeerd als één van die zes regio’s, en is Zuyd Hogeschool benaderd om een aanvraag voor te bereiden. ▪ Chemelot is een interessante locatie voor een doorgedreven inzet van Learning Communities op het gebied van waterstof. Waterstof is een belangrijk grondstof in de chemie en wordt vandaag geproduceerd uit aardgas. Ambitie is tegen 2050 duurzame waterstof zonder CO2- emissies te produceren. Samen met elektrificatie zal duurzame waterstof de energie- en grondstoffentransitie op Chemelot vormgeven. Daarnaast is op Chemelot reeds 10 jaar de Chemelot Innovation and Learning Labs (CHILL) actief, een publiek-private samenwerking tussen Universiteit Maastricht, Vista college, Zuyd Hogeschool en bedrijven als DSM, Sabic en Fibrant, en als dusdanig een Learning Community voor de verduurzaming van de chemie. ▪ De transitie naar een duurzame chemie is de inzet van de brede triple alliantie Chemelot Circular Hub (CCH) en haar Circulaire Economie Actieplan (CEAP). De CEAP vormt het referentiekader voor de verdere uitwerking van de Regionale Roadmap, met als focus het binden van talenten, aantrekken van gamechangers, topfaciliteiten voor onderzoek en innovatie incl. digitalisering. Het Regionale Liaisons-team is samengesteld uit experten vanuit de onderwijsinstellingen, CHILL, Brightsite en de CCH- programmamanager. Het team wordt ingebed in de CCH-governance, wat de afstemming met andere projecten binnen o.a. het Groeifonds en JTF borgt. Tot slot spiegelt onze aanpak zich aan de werkstromen binnen HCA GroenvermogenNL, dit in functie van een sterke synergie tussen regionale en nationale acties. Verdiepen van de kennisbasis, versterken van de samenwerking en versnellen van innovatieve onderwijs- en arbeidsmarktinitiatieven zijn hierin leidende principes.