This study analyses the impact of destination competitiveness (DC) factors upon the competitive identity of Brazil as a Dutch holiday destination. The identification of a relevant set of DC factors represents an important pre-condition for assessing a specific destination's competitiveness with regard to its competitor set. The findings suggest that Brazil's performance on a range of DC factors is uneven, and significant performance gaps exist between Brazil and its closest competitors. As well as contributing to the currently scarce academic literature on Brazil's competitive identity, this article also indicates a number of directions for related future research.
LINK
De huidige studieloopbaanbegeleiding is vaak onpersoonlijk en onvoldoende gericht op de dromen en ambities van studenten, zei eerstejaars bedrijfseconomie Fady Mikhail in mei 2017 in een artikel op de nieuwsportal van De Haagse Hogeschool. Bovendien weten coaches vaak niet goed hoe ze de begeleiding moeten aanpakken. Het rigide stappenplan bepaalt volgens hem de inhoud. “Studenten worden daardoor niet uitgedaagd na te denken over hun toekomst en zijn daardoor niet goed voorbereid.” LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/jaswina-bihari-elahi-72b98828/