Since concepts may have different meanings in different contexts, students have to learn to recontextualise them, i.e. to adapt their meanings to a new context. It is unclear, however, what characteristics a learning and teaching strategy for recontextualising should have. The study aims to develop such a learning and teaching strategy for cellular respiration. The strategy consists of a storyline, consisting of three contexts, with embedded cognitive elements and some episodes focussed on recontextualising cellular respiration. Testing the strategy in two classes in upper secondary biology education showed that the strategy was largely practicable.
LINK
Sopropo wordt ook wel bitter gourd, balsempeer, karela of bittermeloen genoemd en is lid van de komkommerfamilie (Cucurbitaceae). Het is een eenhuizige, eenjarige, snelgroeiende en kruidachtige klimplant. De gerimpelde vrucht van de bitter gourd wordt in Azië, Oost-Afrika, Zuid-Amerika en India geconsumeerd als groente en medicijn. Alhoewel de sopropo nog niet bekend is in de Nederlandse keuken, kan dit zeker een aanwinst zijn in de huidige trend om voeding te gebruiken als medicijn. Het doel van deze teelthandleiding van sopropo is het toegankelijk maken van deze teelt voor Nederlandse telers en op deze wijze te kunnen voldoen aan de marktvraag. Daarnaast heeft deze teelthandleiding als doel inzicht te geven in de gestandaardiseerde productie van de medicinale inhoudsstoffen in de vrucht.
DOCUMENT