Hanze MAG-podcast Q&A door dummies S01E03.Van AI hebben onze dummies ‘bizar weinig’ verstand, maar ze zijn er wel heel nieuwsgierig naar. Hanze-lector Rix Groenboom weet er alles van, dus hoog tijd om flink wat vragen op hem af te vuren.Van schaakcomputer tot ChatGPT, in ruim twintig is AI razendsnel geëvolueerd, maar nooit is er meer aandacht voor geweest als het afgelopen jaar. Dankzij vooral ChatGPT maakt de hele wereld nu ineens kennis met alle mogelijkheden die AI biedt.Maar wat is nu eigenlijk AI? Waarom is een rekenmachine geen AI, maar een chatbot wel? Hoe voed je AI op? Hoe herkent ie fake news? Wat is een Large Language Model (LLM)? Hoe maak je onderscheid tussen AI-content en door mensen gemaakte content? En moeten we ons zorgen maken over de snelheid waarmee AI zich momenteel ontwikkelt? Wat is Q&A door dummies?Weten dat je iets niet weet is het begin van wijsheid… Wat dat betreft zijn onze hosts/dummies Maikel en Mattheüs al heel wijs. Ze weten heel goed dat ze niets weten, maar ze laten het er niet bij zitten!Elke maand interviewen ze een nieuwe expert, niet gehinderd door enige kennis van zaken. Maar wel met grenzeloze nieuwsgierigheid en een goede dosis humor. Daarnaast behandelen ze kijkersvragen die jij – ja jij! – kan insturen door een dm (of mailtje) te sturen naar één van de socials van HanzeMag.Onze experts komen uit allerlei vakgebieden en kunnen onderzoekers, lectoren, docenten, ondernemers, politici, dictators, banketbakkers, ervaringsdeskundigen en/of fulltime helpdeskmedewerkers zijn. Ben je nieuwsgierig maar hou je niet van suffe colleges? Zoek je een amusante en informatieve show om een half uurtje mee te vullen? Zoek niet verder, dit is… Q&A door Dummies!Presentatie: Maikel van Duinen & Mattheüs DouwesBeeld: Bas SwavingGeluid: Cazism
LINK
Artificial Intelligence (AI) is increasingly shaping the way we work, live, and interact, leading to significant developments across various sectors of industry, including media, finance, business services, retail and education. In recent years, numerous high-level principles and guidelines for ‘responsible’ or ‘ethical’ AI have been formulated. However, these theoretical efforts often fall short when it comes to addressing the practical challenges of implementing AI in real-world contexts: Responsible Applied AI. The one-day workshop on Responsible Applied Artificial InTelligence (RAAIT) at HHAI 2024: Hybrid Human AI Systems for the Social Good in Malmö, Sweden, brought together researchers studying various dimensions of Responsible AI in practice.This was the second RAAIT workshop, following the first edition at the 2023 European Conference on Artificial Intelligence (ECAI) in Krakow, Poland.
MULTIFILE
Social and Emotional Learning programs, designed to enhance adolescents’ social and emotional skills, are implemented in schools worldwide. One of these programs is Skills4Life (S4L), for students in Dutch secondary education. To strengthen this program and adapt it to students’ needs, we conducted an exploratory study on their perspectives on their own social-emotional development, focusing on low-achieving students in prevocational education. We interviewed eleven boys and eleven girls in five focus groups on (1) their general school life experiences, (2) their perceptions and experiences regarding interactions with peers, the problems they encountered in these interactions, and (3) the strategies and skills they used to solve these problems. Driven by findings in related studies initial thematic analyzes were extended using a three-step approach: an inductive, data-driven process of open coding; axial coding; and selective coding, using the social-emotional skills comprised in an often-used SEL framework as sensitizing concepts. Overall, students were satisfied with their relationships with classmates and teachers and their ability to manage their daily interaction struggles. Their reflections on their interactions indicate that the skills they preferred to use mirror the social-emotional skills taught in many school programs. However, they also indicated that they did not apply these skills in situations they experienced as unsafe and uncontrollable, e.g., bullying and harassment. The insights into adolescents’ social-emotional skills perceptions and the problems they encountered with peers at school presented here can contribute to customizing school-based skills enhancement programs to their needs. Teacher training is required to help teachers gain insight into students’ perspectives and to use this insight to implement SEL programs tailored to their needs.
MULTIFILE