Experimental Learning and Innovation Environments, such as Living Labs, Field Labs, and Urban Innovation Labs, are increasingly used to connect multi-stakeholders in envisioning, creating, experimenting, learning, and trying out novel responses to diverse societal challenges. With designers facilitating the co-creation processes that take place in these labs, the design discipline plays an important role in these experimental environments. Applied Design Research in Living Labs and other Experimental Learning and Innovation Environments combines a focus on Experimental Learning and Innovation Environments (or Living Labs) with a focus on Applied Design Research. It offers an interdisciplinary perspective by bringing together diverse stakeholders from different disciplines. The book will adopt an interdisciplinary perspective, integrating insights from design, innovation, sociology, technology, and other relevant fields. It showcases real-world examples and case studies of successful Applied Design Research in Living Labs and focuses on design dilemmas that emerge while working in these Experimental Learning and Innovation Environments. The book explores the role of various stakeholders, including the roles that may play out during the development of Experimental Learning and Innovation Environments, and goes on to discuss the balance between fixed or fluid roles of these stakeholders and the polarity between working within one specific discipline versus working with various expertise or disciplines. Designers, government representatives, and researchers who apply a living lab approach to solve multi-stakeholder challenges in various fields by applying Urban Innovation Labs, Energy Living Labs, Mobility Living Labs, Health Living Labs, Education Living Labs, or Social Living Labs will find this book of interest.
LINK
Deze casestudie geeft inzicht in verschillende soorten kennis die kenmerkend zijn voor applied design research. Er wordt onderscheid gemaakt tussen kennis over de huidige situatie, over wenselijke alternatieven en over effectieve oplossingen om daar te komen. Ofwel, kennis hoe het is, kennis over hoe het kan zijn en kennis over hoe het zal zijn als we effectieve oplossingen toepassen. Elk van deze soorten kennis heeft andere kwaliteitscriteria.
DOCUMENT
Deze publicatie richt zich vooral op het concept Design Based Research,gezien vanuit het perspectief van de bijna 40 lectoren die de hogeschool rijk is. Dit lectoratenoverzicht kan worden beschouwd als een atlas of reisgids waarmee de lezer een route kan afleggen langs de verschillende lectoraten. De lectoraten die actief zijn op het gebied van de Service Economy worden beschreven in hoofdstuk 2. De lectoraten die actief zijn op het gebied van Vitale Regio worden beschreven in hoofdstuk 3. De lectoraten die actief zijn op het gebied van Smart Sustainable Industries worden beschreven in hoofdstuk 4. De lectoraten die actief zijn op het gebied van de hogeschoolbrede thema’s Design Based Education en Research worden beschreven in hoofdstuk 5. Tenslotte wordt er in hoofdstuk 6 een eerste aanzet gedaan om één of meer verbindende thema’s of werkwijzen te ontdekken in de aanpak van de verschillende lectoraten. Het is niet de bedoeling van deze publicatie om een definitief antwoord te geven op de vraag wat NHL Stenden precies bedoelt met het concept Design Based Research. Het doel van deze publicatie is wel om een indruk te krijgen van wat er allemaal gebeurt binnnen de lectoraten van NHL Stenden, en om nieuwsgierig te worden naar meer.
DOCUMENT
From the article: Abstract. This exploratory and conceptual article sets out to research what arguments and possibilities for experimentation in construction exists and if experimentation can contribute towards more innovative construction as a whole. Traditional, -western- construction is very conservative and regional, often following a traditional and linear design process, which focuses on front-loaded cost savings and repetitive efficiency, rather than securing market position through innovation. Thus becoming a hindrance for the development of the sector as a whole. Exploring the effects of using the, in other design-sectors commonly and successfully practiced, “four-phased iterative method” in architectural construction could be the start of transforming the conservative construction industry towards a more innovative construction industry. The goal of this research is to find whether the proposed strategy would indeed result in a higher learning curve and more innovation during the - architectural- process. Preliminary research indicates that there is argumentation for a more experimental approach to construction.
DOCUMENT
Objectives: Aiming to reduce distributed denial-of-service (DDoS) attacks by alerting the consciences of Internet users, this paper evaluates the effectiveness of four warning banners displayed as online ads (deterrent—control, social, informative, and reorienting) and the contents of their two linked landing pages. Methods: We implement a 4 x 2 quasi-experimental design on a self-selected sample of Internet users to measure the engagement generated by the ads and the pages. Engagement is measured on the ads as the ratio of clicks to impressions, and on the pages as percentage of page scrolled, average session duration, video interaction rate, and URLs click rate. Results: Social ads generate significantly more engagement than the rest with low to medium effect sizes. Data reveal no differences in engagement between both landing page designs. Conclusions: Social messages may be a better alternative for engaging with potential cyber offenders than the traditional deterrent messages. Correspondence: Netherlands Institute for the Study of Crime and Law Enforcement (NSCR), De Boelelaan 1077, 1081 HV, Amsterdam, The Netherlands. Email: AMoneva@nscr.n This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in Journal of Experimental Criminology. The final authenticated version is available online at: https://link.springer.com/article/10.1007/s11292-022-09504-2
MULTIFILE
Design en onderzoek zijn twee kennisgebieden die elk hun eigen tradities, methoden, standaarden en praktijken hebben. Deze twee werelden lijken behoorlijk gescheiden, waarbij onderzoekers onderzoeken wat er is en ontwerpers visualiseren wat er zou kunnen zijn. Dit boek slaat een brug tussen beide werelden door te laten zien hoe design en onderzoek geïntegreerd kunnen worden om een nieuw kennisveld te ontwikkelen. Dit boek bevat 22 inspirerende beschouwingen die laten zien hoe de unieke kwaliteiten van onderzoek (gericht op het bestuderen van het heden) en ontwerp (gericht op het ontwikkelen van de toekomst) gecombineerd kunnen worden. Dit boek laat zien dat de transdisciplinaire aanpak toepasbaar is in een veelheid van sectoren, variërend van gezondheidszorg, stedelijke planning, circulaire economie en de voedingsindustrie. Het boek bestaat uit vijf delen en biedt een scala aan illustratieve voorbeelden, ervaringen, methoden en interpretaties. Samen vormen ze het kenmerk van een mozaïek, waarbij elk stukje een deel van het complete plaatje bijdraagt en alle stukjes samen een veelzijdig perspectief bieden op wat toegepast ontwerponderzoek is, hoe het wordt geïmplementeerd en wat de lezer ervan kan verwachten.
DOCUMENT
In this paper we explore the influence of the physical and social environment (the design space) son the formation of shared understanding in multidisciplinary design teams. We concentrate on the creative design meeting as a microenvironment for studying processes of design communication. Our applied research context entails the design of mixed physical–digital interactive systems supporting design meetings. Informed by theories of embodiment that have recently gained interest in cognitive science, we focus on the role of interactive “traces,” representational artifacts both created and used by participants as scaffolds for creating shared understanding. Our research through design approach resulted in two prototypes that form two concrete proposals of how the environment may scaffold shared understanding in design meetings. In several user studies we observed users working with our systems in natural contexts. Our analysis reveals how an ensemble of ongoing social as well as physical interactions, scaffolded by the interactive environment, grounds the formation of shared understanding in teams. We discuss implications for designing collaborative tools and for design communication theory in general.
MULTIFILE
Fouling plays a major role in the Dairy industry. Five criteria: defined flow, no circulation, real factory product, defined product temperature and defined wall temperature, are used to review articles on this topic published between 2003 and 2020. To show the effect of those criteria in experiments, a simulation model is developed. For a good experimental design to measure fouling, the use of a dairy product in a tubular heater with a known developed flow is advised. The temperature-time history of the product and the wall temperature of the heater should be recorded. Circulation of a product will increase the fouling and decrease the flow. Although none of the reviewed articles complied to all criteria, 71% of the reviewed articles met at least two criteria. If not all criteria are met, the results are of less use for the application for process lines on industrial scale. A simulated computer model can be helpful.
DOCUMENT
Studenten opleiden tot professionals die kunnen leven en werken in de huidige complexe en diverse samenleving. Kunnen acteren met mensen van verschillende achtergronden en de verhoudingen in de wereld kennen. Wereldburgers opleiden die zelfbewust zijn en met een kritische en empathische blik naar de wereld om hen heen kijken. Zodat ze na hun opleiding professionals zijn die begrijpen dat onderwerpen door henzelf en anderen vanuit verschillende invalshoeken kunnen worden aangevlogen. En in staat zijn om oplossingen te vinden voor ingewikkelde vraagstukken. Dat is een leven lang leren! Aan die ontwikkeling draag jij als onderwijsprofessional, op jouw manier, bij. Maar, dat vraagt ook van jou om steeds meer te acteren op het snijvlak van de interne leeromgeving van school en een externe (leer)omgeving, waarbij het cocreëren met verschillende stakeholders steeds belangrijker wordt voor het slim vormgeven van leerprocessen. De afgelopen periode onderschrijft des te meer dat we in een sneltreinvaart toe bewegen naar het ‘nieuwe normaal’, waarbij van ons wordt verwacht om anders te werken én te denken. Ingesleten denk- en werkpatronen volstaan niet meer in onze internationale samenleving die steeds complexer en onvoorspelbaarder wordt. Je ontkomt pas aan die patronen door opnieuw te gaan denken, te leren afstand nemen van vooropgestelde ideeën over wat er zou moeten zijn en ontstane situaties als kansen voor ontwikkeling te zien. Juist in deze tijd is flexibilisering van het onderwijs en cocreatie hard nodig om bij te dragen aan het ‘nieuwe normaal’. Design Thinking is een gedachtegoed, aanpak en onderwijsmethodiek die hierbij kan helpen. Het is een manier om vanuit een mens-perspectief te kunnen vernieuwen. In deze Design Thinking ‘proeverij’ hebben we gepoogd onze ervaringen met Design Thinking in living labs voor business en management studenten te bundelen met ervaringen van anderen en theorie. Daarvoor hebben we ervaringen van andere hogeschooldocenten die Design Thinking reeds toepas sen in hun onderwijsomgevingen en een praktische vertaling van de theorie over Design Thinking & Doing gebruikt. Met als doel dat jij voor jezelf kunt gaan ontdekken of Design Thinking (& Doing) iets is voor jou, en voor jouw studenten. Wie weet, misschien ontdek je zelfs dat je al een onbewust, bekwame Design Thinker bent.
DOCUMENT
Introduction: Illness Perceptions (IPs) may play a role in the management of persistent low back pain. The mediation and/or moderation effect of IPs on primary outcomes in physiotherapy treatment is unknown. Methods: A multiple single-case experimental design, using a matched care physiotherapy intervention, with three phases (phases A-B-A’) was used including a 3 month follow up (phase A’). Primary outcomes: pain intensity, physical functioning and pain interference in daily life. Analyzes: linear mixed models, adjusted for fear of movement, catastrophizing, avoidance, sombreness and sleep. Results: Nine patients were included by six different primary care physiotherapists. Repeated measures on 196 data points showed that IPs Consequences, Personal control, Identity, Concern and Emotional response had a mediation effect on all three primary outcomes. The IP Personal control acted as a moderator for all primary outcomes, with clinically relevant improvements at 3 month follow up. Conclusion: Our study might indicate that some IPs have a mediating or a moderating effect on the outcome of a matched care physiotherapy treatment. Assessing Personal control at baseline, as a relevant moderator for the outcome prognosis of successful physiotherapy management of persistent low back pain, should be further eplored.
DOCUMENT