One of the aims of the TALENTS-project is to create (interdisciplinary) learning communities in which engineering professionals, students, teachers, and researchers can learn together and collaborate as equal partners, within the context of authentic challenges, starting from their individual learning goals. To what extent are partners willing to participate in this partnership and under which conditions do they consider it to have added value? We conducted individual interviews with engineering students (N=11), teachers (N=12) and professionals (N=10) about what they require to participate in the learning community, employing epistemic, spatial, instrumental, temporal, and social elements of learning environments. We also inquired which resources participants were willing to invest. Data were summarized on group level in a within-group matrix, following these elements. Next, we employed a cross-group analysis, focusing on commonalities and differences. The most striking results were found in the epistemic, social, and instrumental elements. Respondents have similar needs when it comes to improving dialogue to formulate a challenge. However, professionals prefer to have more influence on formulating this challenge and its output, whereas teachers wish to focus on students’ development. Students wish to co-create with partners and they place importance on matching students with a challenge that aligns with their educational background and personal interest. To create an environment based on equality, students need traditional roles of teachers, clients, and students to be less apparent. Ultimately, almost all respondents are willing to co-operate as equal partners in the learning community because they can see it leads to added value.
MULTIFILE
Doel van de quickscan is te achterhalen hoeverre de binnen het consortium in gebruik zijnde e-learning applicaties met QTI kunnen omgaan. Meer dan alleen een matrix (ja/nee) zal de quickscan waar mogelijk ook aangeven waarom het niet altijd lukt, of er work-arounds zijn en hoeveel inspanning deze met zich meebrengen. In het onderzoek zijn de volgende applicaties meegenomen: Respondus, QuestionMark Perception, N@tschool!, Blackboard, WebCT, Learn eXact, Testvision, TeleTOP, Lotus LearningSpace. Daarnaast zijn de functionele wensen van het project Rechten Online meegenomen in de evaluatie. Er is in twee stappen gewerkt. In de eerste stap is onderzocht welk van de genoemde applicaties een QTI import heeft (al dan niet via Respondus), applicaties die QTI importmogelijkheid hadden werden onderworpen aan een detailtest. Naast deze rapportage is ook de bij deze quickscan gebruikte testset is in zijn geheel beschikbaar.
De veelheid van eisen enerzijds en verbindingstechnieken anderzijds maken een juiste keuze van het verbindingsproces moeilijk. De FME heeft het initiatief genomen om samen met andere partijen als de FDP, TNO, Syntens, NIMR, NIL, TU-Delft en Universiteit Twente, te komen tot kennisoverdracht op dit gebied. Dit initiatief is ondersteund door een financiële bijdrage van het Ministerie van Economische zaken (SenterNovem) en heeft geleid tot vele publicaties en de ontwikkeling van de website www.dunneplaat-online.nl. Via deze website kan de gebruiker komen tot de selectie van een verbindingsproces voor zijn specifieke situatie. Ten aanzien van het verbinden geldt de proceskeuze voor een materiaaldikte van 0,3 mm tot 3 mm, terwijl voor het lassen de proceskeuze geldig is voor materiaaldikten van 0,3 tot 20 mm. De verbindingsproceskeuze matrix wordt voortdurend aangevuld met de laatste ontwikkelingen en beschikbare informatie (nieuwe materialen, nieuwe verbindingsprocessen), zodat de gebruiker altijd verzekerd is van de meest recente informatie.
Implanting biocompatible materials is nothing new, 3D printing of cells and extracellular matrix is well underway so growing replacement tissues in a lab is within reach. However, certain obstacles remain: How to culture functional tissues with robust and reproducible 3D architecture? Application of support structures can aid, but what if such scaffolds obstruct functionality of the graft while having limited chance of being degraded within the recipient’s body? Bioplastics are polymers of natural origin that can be degraded enzymatically. We want to use bioplastics for production of 3D printed mesh scaffolds that support cell adhesion, proliferation, differentiation, and maturation (Fig. 1). These scaffolds are designed to be temporal and sacrificial: enzymes will be used to remove the scaffold in a tissue friendly manner prior to implantation allowing tailor made, functional and ideally ‘self-only’ grafts.