MULTIFILE
Field of study decisions are important for children’s future life chances, as significant differences exist in terms of financial and status benefits across fields of study. We examine whether the economic or the cultural status of the parents is more influential in shaping their children’s expectations about their future field of study. We also test whether children’s expectations about field of study choices are mediated by the child-rearing values that parents hold. Results show that parental economic status increased the likelihood of adolescents expecting to opt for extrinsic rewarding fields of study. Adolescent girls, not boys, with high cultural status parents were more likely to expect to opt for intrinsically rewarding fields of study. An upbringing that is characterized by conformity increased the expectations of boys to choose an extrinsically rewarding study, while self-direction increased the expectations of girls to opt for an extrinsic field of study
We investigated to what extent correctional officers were able to apply skills from their self-defence training in reality-based scenarios. Performance of nine self-defence skills were tested in different scenarios at three moments: before starting the self-defence training programme (Pre-test), halfway through (Post-test 1), and after (Post-test 2). Repeated measures analyses showed that performance on skills improved after the self-defence training. For each skill, however, there was a considerable number of correctional officers (range 4–73%) that showed insufficient performance on Post-test 2, indicating that after training they were not able to properly apply their skills in reality-based scenarios. Reality-based scenarios may be used to achieve fidelity in assessment of self-defence skills of correctional officers.Practitioner summary: Self-defence training for correctional officers must be representative for the work field. By including reality-based scenarios in assessment, this study determined that correctional officers were not able to properly apply their learned skills in realistic contexts. Reality-based scenarios seem fit to detect discrepancies between training and the work field. Abbreviations: DJI: Dutch National Agency for Correctional Insitutes; ICC: Intraclass Correlation Coefficient.
Aanleiding De luchtvaart wordt steeds veiliger. Toch zijn er alleen al in Nederland jaarlijks zo'n 11.000 issues met luchtvaartveiligheid. Wereldwijd vinden er elke dag ongelukken plaats die leiden tot schade aan vliegtuigen. Om de veiligheid verder te verbeteren is er nieuwe internationale regelgeving opgesteld. Onder deze regels moeten de maatschappijen alle incidenten en ongelukken analyseren en zo veiligheidsrisico's identificeren nog voordat deze zich voordoen. Het probleem is dat kleine en middelgrote luchtvaartmaatschappijen onvoldoende vliegbewegingen maken om genoeg goede data hiervoor te hebben. Doelstelling De centrale vraag die de onderzoekers in dit RAAK-project willen beantwoorden: Wat is de relatie tussen veiligheidsmanagement en veiligheidsperformance van luchtvaartmaatschappijen? Het onderzoek wil kleine en middelgrote luchtvaartmaatschappijen helpen bij het meten van de veiligheid van hun bedrijf, zonder dat ze grote hoeveelheden veiligheidsdata tot hun beschikking hebben. Het onderzoek zal geschikte veiligheidsindicatoren identificeren, een longlist ontwikkelen met meetwaarden voor safetymanagement, en een shortlist genereren en valideren van bruikbare meetwaarden. Deze kennis wordt vertaald in een online dashboard voor de industrie, zodat de veiligheid objectiever beoordeeld kan worden. Beoogde resultaten Een concreet resultaat van dit project is een online dashboard waarmee kleine en middelgrote luchtvaartmaatschappijen hun veiligheid kunnen beoordelen, inclusief handleiding. Er zullen masterclasses veiligheid worden georganiseerd voor de luchtvaartindustrie. Het projectteam zal de opgedane kennis verspreiden via wetenschappelijke artikelen in relevante peer-reviewed tijdschriften, een website, presentaties bij bedrijven en tijdens bijeenkomsten, en een afsluitende conferentie.