Fieldwork components in a tourism curriculum hardly need justification. Recognizing the multiple attractive dimensions of such ‘escapades’, such as getting away from school and seeing other landscapes, the purely educational benefits remain in principle undisputed by most, if not all, tourism programmes. In both bachelor and Tourism Destination Management (TDM) Master’s programmes at the NHTV Breda University of Applied Sciences, in the Netherlands, the fieldwork component has become both a pivot and a pillar, feeding the overall tourism curriculum, both in content and design.
DOCUMENT
This research addresses the question on how Delfzijl can take advantage of the dykes referred to recreational activities within the next five years. In order to investigate this problem statement, the elaboration was started with the definition of research questions and secondary research. Here, brochures, websites, books and other researches were used to gather significant information about Delfzijl. Next, quantitative and qualitative research methods were used in order to collect data and information about the different stakeholders, the current situation of the municipality and the expectations of the people concerning the future. Thus, a fieldtrip was done to interview stakeholders and to distribute questionnaires to the sample. Additionally, a benchmarking was done with the German city `Nessmersiel` in order to compare and discover development possibilities. The research outcome is that Delfzijl suffers from a decreasing population number, a low level of recreational attractiveness and lack of money. Many people claim that the dyke is a significant resource that should be used for recreational developments. Hereby, developments can be done on a small budget.
DOCUMENT
Videoverslag van Train de Trainer, een professionaliseringsprogramma met als onderwerp 'Strategisch en conceptueel denken' ontwikkeld door Jaap van der Grinten (projectleider) en Helma Weijnand-Schut van Hogeschool Inholland. In dit internationaal georiënteerde programma, participeerden docenten van drie hogescholen èn vertegenwoordigers uit de aan het project verbonden bedrijven, in totaal 18 cursisten. In de week van 23 juni 2014 verzorgde Julia Sloan (Columbia University New York) een inspirerende ‘state of the art’ tweedaagse over strategisch en conceptueel leren denken en over het belang van het verbinden van die twee manieren van denken. Het theoretische fundament kreeg praktische handen en voeten door een fieldtrip waarin ervaringen met het verbinden van strategisch en conceptueel denken vanuit het perspectief van een reclamebureau-klantcombinatie gedeeld werden: Communicatie en adviesbureau N=5 in samenwerking met KPN. Train de trainer is een onderdeel van het Amsterdam Creative Industries Centre of Expertise. amsterdamcreativeindustries.com'
DOCUMENT
In this paper we look beyond the leisure field itself, by considering the challenges and opportunities in educating future professionals to embrace the complexities that communities and organizations face in this 21st century (Castells, 2000).
DOCUMENT
LINK
Bundeling van vijf essays, geschreven door hbo-studenten Social Work. Zij volgden in studiejaar 2023/2024 een half jaar de minor Inclusiviteit in de stad aan de Haagse Hogeschool. In die minor zoomen we in op hedendaagse uitsluitingsmechanismen die bepaalde groepen in onze samenleving extra hard treffen. Het centrale thema van de essays is inclusiviteit. In elk essay is te zien hoe belangrijk dit onderwerp is voor de nieuwe generatie. De auteurs gaan in op de verschillende dimensies van inclusiviteit, variërend van uitsluiting door armoede, door culturele verschillen maar ook door het kiezen van het beroep sekswerk. Uitsluiting heeft een diep effect op het welzijn van mensen, op toegankelijkheid tot instituties en op sociale rechtvaardigheid.
DOCUMENT