Background: With increasing knowledge on the adverse health efects of certain constituents of PM (particulate matter), such as silica, metals, insoluble ions, and black carbon, PM has been under the attention of work safety experts. Previously, we investigated the perceptions of blue-collar workers in highly exposed areas of work. Subsequently, we developed an instruction folder highlighting the most important aspects of PM risk and mitigation, and tested this folder in a digital experiment. The digital experiment yielded positive results with regards to acquired knowledge about PM, but did not on risk perception or safety behavior. Methods: In this study, we investigate the efects of the folder when combined with a practical assignment involving a PM exposimeter, showing the amount of particulate matter in microgram per cubic meter in real time on its display for various activities. We tested this at six workplaces of four companies in the roadwork and construction branch. Results: The results indicate that the folder itself yields an increased knowledge base in employees about PM, but the efects of the practical assignment are more contentious. Nevertheless, there is an indication that using the assignment may lead to a higher threat appraisal among employees for high exposure activities. Conclusion: We recommend implementing our folder in companies with high PM exposure and focusing further research on appropriate methods of implementation.
DOCUMENT
Background: Particulate matter (PM) exposure is an important health risk, both in daily life and in the workplace. It causes respiratory and cardiovascular diseases and results in 800,000 premature deaths per year worldwide. In earlier research, we assessed workers’ information needs regarding workplace PM exposure, the properties and effects of PM, and the rationale behind various means of protection. We also concluded that workers do not always receive appropriate risk communication tools with regards to PM, and that their PM knowledge appears to be fragmented and incomplete. Methods: We considered several concepts for use as an educational material based on evaluation criteria: ease of use, costs, appropriateness for target audiences and goals, interactivity, implementation issues, novelty, and speed. We decided to develop an educational folder, which can be used to inform employees about the properties, effects and prevention methods concerning PM. Furthermore, we decided on a test setup of a more interactive way of visualisation of exposure to PM by means of exposimeters. For the development of the folder, we based the information needs on our earlier mental models-based research. We adjusted the folder based on the results of ten semi-structured interviews evaluating its usability. Results: The semi-structured interviews yielded commentaries and suggestions for further improvement, which resulted in a number of alterations to the folder. However, in most cases the folder was deemed satisfactory. Conclusion: Based on this study, the folder we developed is suitable for a larger-scale experiment and a practical test. Further research is needed to investigate the efficacy of the folder and the application of the exposimeter in a PM risk communication system.
DOCUMENT
Uit verschillende onderzoeken blijkt dat jongeren regelmatig schulden of betalingsachterstanden hebben. In hoeverre heeft financiële opvoeding invloed op hun financiële gedrag? Voor de gemeente Rotterdam is het aanpakken van schulden en het voorkomen van betalingsproblemen bij jongeren een belangrijk speerpunt. Daarom vroeg de gemeente de onderzoekers van Dynamiek van de Stad om hier onderzoek naar te doen, onder én door studenten. De bevindingen uit het onderzoek bieden goede aanknopingspunten voor beleid, de gemeente neemt de aanbevelingen dan ook graag over.
MULTIFILE
Het doel van deze richtlijn is om hulpverleners handvatten te geven om jongeren met agressief gedrag effectiever te begeleiden. Het doel is dat patiënten meer inzicht krijgen in, en controle krijgen over hun agressieve gedrag. Dat draagt bij aan een gezonde psychosociale ontwikkeling van de jongere, aan een veiliger behandelklimaat binnen de behandelsetting en een prettiger werkklimaat voor hulpverleners. Deel 3: Informatiefolder voor patiënten en familieleden. In deze folder wordt kort uitgelegd wat het werken met het signaleringsplan precies inhoudt.
DOCUMENT
De folder van Bedrijfkracht. Deze is oorspronkelijk gemaakt voor het verspreiden tijdens de noordelijke klimaattop 2017.
IMAGE
Participatie van jongeren met psychische kwetsbaarheid versterken in onderwijs, werk, zorg en welzijn. Dat was het doel van Koplopers, een gezamenlijk project van Hogeschool Rotterdam, Hogeschool Inholland en de gemeente Rotterdam. In het rapport Koplopers: Lessons Learned beschrijft Judith van Vliet (lectoraat Dynamiek van de Stad, Hogeschool Inholland) de gevolgde strategie: jongeren zoveel mogelijk zelf 'in the lead'. Daaruit kunnen vijf lessen worden getrokken. Die lessen geven we graag mee aan ieder die zelf gelijkwaardig wil samenwerken met (psychisch kwetsbare) jongeren of die daarin interesse heeft.
DOCUMENT
Het Nederlandse bedrijfsleven in het tuinbouwcluster behoort tot de wereldtop. Om die koppositie vast te houden, is het van belang dat we voortdurend blijven innoveren. Met het Innovatiepact wil de Greenport de innovatiekracht van de bedrijven versterken door focus en samenwerking te stimuleren. En daarmee de concurrentiekracht van het cluster internationaal vergroten.
DOCUMENT
Uit het rapport: "In mei 2015 bestaat het Centre of Expertise Smart Sustainable Cities 1 jaar. De founding partners, Ballast Nedam, BJW, Hogeschool Utrecht, Movares, ROC Midden-Nederland, Royal HaskoningDHV, Uneto VNI en Utrecht Sustainability Institute, hebben in het afgelopen jaar hard gewerkt aan de organisatie en projecten. Medewerkers van bedrijven, studenten, docenten en onderzoekers werken samen in multidisciplinaire teams om met nieuwe kennis en inzichten concrete toepassingen te ontwikkelen. Dat is de kern van onze manier van werken. Vanuit een systeemperspectief verbinden we technologische oplossingen aan de vraagstukken van mens en maatschappij. Op de conferentie ‘Samen werken aan Smart Sustainable Cities: het Utrechtse model’ (hu-conferenties.nl) op 5 juni, laten we u graag zien hoe we dat in praktijk brengen. In deze uitgave vindt u een kleine greep uit de projecten van het Centre waarin u ziet wat de meerwaarde is van de verbinding beroepspraktijkonderzoek- onderwijs. Kijkt u voor alle projecten van het Centre of Expertise op onze website: www.smartsustainablecities.hu.nl/projecten. Nadia Verdeyen, Algemeen directeur Centre of Expertise Smart Sustainable Cities"
DOCUMENT
Dit is een activiteiten dagboek voor co-creatie en behoefte-onderzoek op afstand. Het is onderdeel van een co-creatie beweegkit dat ook een speciaal ontwikkelde folder met tips en tricks voor (digitaal) bewegen en een fitness-elastiek bevat. De kit is ontwikkeld in samenwerking met studenten Designing User Research in het kader van het Urban Vitality zaaigeldproject BAAT: Bewegen op Maat.
DOCUMENT