This thesis demonstrates the current situation of Go Free Uganda. According to this recommendations have been formulated to show where the organization can bridge the sales gap. This research makes use of the AIDA model, competitor analysis, Value Proposition Canvas and a Business Model Canvas
MULTIFILE
In software architecture, the Layers pattern is commonly used. When this pattern is applied, the responsibilities of a software system are divided over a number of layers and the dependencies between the layers are limited. This may result in benefits like improved analyzability, reusability and portability of the system. However, many layered architectures are poorly designed and documented. This paper proposes a typology and a related approach to assign responsibilities to software layers. The Typology of Software Layer Responsibility (TSLR) gives an overview of responsibility types in the software of business information systems; it specifies and exemplifies these responsibilities and provides unambiguous naming. A complementary instrument, the Responsibility Trace Table (RTT), provides an overview of the TSLR-responsibilities assigned to the layers of a case-specific layered design. The instruments aid the design, documentation and review of layered software architectures. The application of the TSLR and RTT is demonstrated in three cases.
The shortage for ICT personal in the EU is large and expected to increase. The aim of this research is to contribute to a better understanding of the roles and competences needed, so that education curricula can be better aligned to evolving market demand by answering the research question: Which competence gaps do we need to bridge in order to meet the future need for sufficiently qualified personnel in the EU Software sector? In this research, a mixed method approach was executed in twelve European countries, to map the current and future needs for competences in the EU. The analyses shows changes in demand regarding technical skills, e.g. low-code and a stronger focus on soft skills like communication and critical thinking. Besides this, the research showed educational institutes would do well to develop their curricula in a practical way by integration of real live cases and work together with organizations.
MULTIFILE
Nxus is a Software as a Service startup that provides higher educational institutions with one integrated community and bias-free career platform. With this platform, Nxus connects employers, students and alumni in a unique and innovative way. The Nxus platform is already deployed university-wide by the launching partner, Radboud University. The Take-Off HBO feasibility grant allows Nxus to research the feasibility of further developing the existing platform to meet the needs of Secondary Vocational Institutions (MBO-instellingen). Nxus hereby aims to address 2 present-day societal issues, the shortage of internships for MBO students and internship discrimination in the recruitment and selection process.
Met het project Robo-Wood willen projectpartners Nijboer, Heineken Interieur Ontwerp en Johan Cruijff ArenA samen met de Hogeschool van Amsterdam (HvA) kennis ontwikkelen over het produceren van hoogwaardige objecten uit afvalhout* met behulp van robottechnologie. De projectpartners willen samen onderzoeken of het mogelijk is om (in het kader van het ArenA2020 renovatieprogramma) hoogstaande en in het oog springende circulaire objecten te maken voor de nieuwe bars van de Johan Cruijff ArenA, met de HvA ligstoel van afvalhout - die in 2018 is gemaakt - als voorbeeld object. Doel is dit volledig geautomatiseerd te kunnen doen. Het volledig automatiseren van het proces maakt het mogelijk om uit afvalhout efficiënt circulaire objecten met een willekeurige geometrie te maken. Hiermee wordt afvalhout geschikt voor circulair hergebruik door interieurbouwers zoals Nijboer en interieurontwerpers zoals Heineken Interieur Ontwerp. Het project maakt gebruik van de kennis uit het vorige KIEM project ‘Circular Wood for the Neighborhood’, waarin het HvA Robotic Lab een ligstoel van afvalhout heeft ontworpen en vervaardigd. In dat project werden alle delen handmatig geselecteerd, gezaagd en verbonden tot een omhullende vorm, waar vervolgens door de robot de stoel uit gefreesd is. Doel van het project Robo-Wood is om dit gehele proces door robots uit te laten voeren. Hiervoor zijn gereedschappen nodig om uit een stroom afvalhout de juiste delen te selecteren, deze op maat te zagen, te verlijmen en vervolgens te bewerken tot een stoel. In het project wordt het gehele proces ontworpen, er worden geschikte gereedschappen en grijpers voor de robots gemaakt, met software om de robots synchroon samen te laten werken. Er worden verschillende testobjecten vervaardigd voor delen van het gehele productieproces. Uiteindelijk wordt er als proof-of-concept een nieuwe stoel gemaakt. * Dit kan afvalhout betreffen uit verschillende bronnen (afvalinzameling, woningrenovatie, recycling bedrijven), maar ook reststukken van houtleveranciers en houtverwerkende bedrijven.