Purpose - This paper aims to establish the profile of an excellent facility manager in The Netherlands.Design/methodology/approach − As part of a large-scale study on profiles of excellent professionals, a study was carried out to find the key characteristics of an excellent facility manager. Three panel sessions were held in different regions of The Netherlands. Sixteen facility management (FM) professionals with various work experiences participated in the conversations, led by a non-FM moderator. All material was recorded, transcribed, and labelled independently by three assessors. The concept profile that was derived from these analyses was administered in a survey twice to FM experts following a Delphi method.Findings – Outcomes suggest a combination of the following five characteristics defines an excellent facility manager: he or she (1) possesses communication skills; (2) acts results-oriented; (3) is entrepreneurial; (4) is sensitive to the needs of the organisation; (5) demonstrates personal leadership.Paper_Profile Excellent Facility ManagerAll characteristics were consistent with the nine FM Bachelor competencies of the Dutch standard (LOOFD). However, regarding the fifth domain (personal leadership), the observed profile of an excellent FM professional seems more challenging than the Dutch Bachelor standard.Practical implications − The observed profile can be used to further strengthen the Dutch (Honours) Bachelor Programmes in FM. Exploring international (dis)similarities, possibly leading to an international profile of an excellent facility manager, is a future ambition.Originality/Value − This study describes the systematic design of a research-based profile of an excellent FM professional from a practice point of view.
European civic integration programmes claim to provide newcomers with necessary tools for successful participation. Simultaneously, these programmes have been criticised for being restrictive, market-driven and for working towards an implicit goal of limiting migration. Authors have questioned how these programmes discursively construct an offensive image of the Other and how colonial histories are reproduced in the constructions seen today. The Dutch civic integration programme is considered a leading example of a restrictive programme within Europe. Research has critically questioned the discourses within its policies, yet limited research has moved beyond policy to focus on discourse in texts in practice. This study presents a critical discourse analysis of texts used in the civic integration programme and demonstrates that they participate in multiple discursive constructions: the construction of the Dutch nation-state and its citizens as inherently modern, the construction of the Other as Unmodern and thus a threat, and the construction of the hierarchical relationship between the two. The civic integration programme has been left out of discussions on decolonisation to date, contributing to it remaining a core practice of othering. This study applies post-colonial theories to understand the impacts of current discourse, and forwards possibilities for consideration of decolonised alternatives.
Wat zijn de effecten wanneer men altijd 1,5 meter afstand van ‘de ander’ moet bewaren? Wat betekent dat voor de manier waarop mensen zich tot elkaar verhouden? Hoe beïnvloed dat een wijk of een buurt? En wat betekent dat dan voor mensen zelf? Het doel van de challenge is om inzicht te krijgen in de effecten van COVID-19 op de sociale dynamiek in de wijk Leiden Noord en de bewoners op een vernieuwende manier deelgenoot te maken van de resultaten. Vanuit multidisciplinaire achtergronden gaan studenten de wijk in en onderzoeken ze vanuit eigen expertise wat er gebeurt tussen de mensen en groepen in de wijk. Kunst staat hierin centraal. In samenwerking met het lokale kunstenaarsplatform Liquid Society worden de opgehaalde inzichten verwerkt in een artistieke vorm met fysieke pop-up locaties in de wijk. De pop-up locaties gelden als plek van interactie en contemplatie op de huidige samenleving. Deze locaties worden verbonden door een route waar tours, interventies en discussies georganiseerd en geprogrammeerd kunnen worden. De input en activiteiten worden vastgelegd in een videoverslag, zodat de resultaten voor iedereen toegankelijk en beschikbaar blijven. In de challenge kunnen studenten binnen de honoursprogramma’s van Hogeschool Leiden en Universiteit Leiden studiepunten verdienen. Ook studenten Toegepaste Psychologie kunnen binnen hun curriculum aansluiten. Na vooronderzoek in de wijk vanuit eigen expertise starten alle studenten van beide instellingen met een gezamenlijke inspiratie en uitwisselingssessie. Er wordt wederom gezamenlijk afgesloten met een tour lang de pop-up locaties. De challenge zal een aantal maanden na de opening van de kenniswinkel Leren met de Stad | Op Locatie van start gaan. De doelstelling van deze kenniswinkel is om vanuit een fysieke locatie in de wijk een rijke leeromgeving aan studenten te bieden waar zij aan maatschappelijke vraagstukken kunnen werken. Vanuit deze rol zullen zij de challenge coördineren.