There has been significant progress in the graphical realism of digital humans in recent years. This work investigates the realistic portrayal of emotions beyond facial expressions by analysing how skin colour changes when expressing different emotional states. The study combines existing knowledge from old painters, photogrammetry data, thermal imaging, and skin colouration maps to create an artistic guideline to portray emotions realistically, resulting in the proposal of a set of colour maps representing the six basic emotions. By using skin colour changes to represent emotional states, the proposed colour maps offer an alternative workflow for portraying emotions. During the experiment of this research four of these proposed colour maps, which represent neutrality, anger, disgust, and happiness, were preferred over traditional alternatives in terms of realism perception and likeability. The findings have implications for the development of digital human technology, particularly in the creation of more realistic and expressive digital characters.
LINK
New technologies to create very real virtual humans in XR enter the market, providing new opportunities and challenges for the music industry. An important stepping stone to efficiently implement technologies to create new or resemble existing music artists, is to understand the hurdles and potential of these new XR technologies. Eighteen interviews with experts, artists and event visitors familiar with AR, revealed important possibilities and barriers to use Virtual Humans created by means of Volumetric Capturing. Seeing the potential and need of realistic virtual beings, participants prioritized necessary improvements within three themes: (1) Ease of Use, deals with technological complexity, connection issues (distraction and obstruction) and the need of new business models and lower production costs. (2) Usefulness, deals with new opportunities based on high realism digital twin opportunities and the changing perspective of ‘live performance. (3) Content, stressed the need for successful examples, the value of proximity, and disruption due to the lack of awareness and creativity.
LINK
Lang stond marketing en customer experience ten dienste van een eenzijdig belang van organisatie, en fungeerden mensen primair als middel (in de rol van klant) tot financiële doelstellingen. Echter, het huidige debat in de samenleving over duurzaamheid en de inzet van geavanceerde technologie zet het belang van mensen, samenlevingen en de planeet sterker aan. Dit vraagt van organisaties om daar rekening mee te houden en een bijdrage aan te leveren, naast hun eigenbelang. Organisaties wordt gevraagd om meervoudige waardecreatie te realiseren. Maar wat vraagt dit van de competenties van marketing & customer experience professionals? Welke nieuwe rol spelen zijn binnen organisaties om aan deze veranderende verwachtingen te voldoen?
DOCUMENT
De wijze waarop organisaties kunnen bijdragen aan de “brief of our lives” – de opdracht van ons leven – waarover reclamebureau Havas het heeft, is door hun (non )commerciële doelstellingen te bereiken met inachtneming van deze drie spelregels.
LINK
Begin dit jaar ontving ik een brief van de belastingdienst, een eerste maning voor het vooruitbetalen van inkomstenbelasting voor het komend jaar. Op zich geen verrassing. Elk jaar word ik, net als duizenden mede-Nederlanders, geacht alvast belasting te betalen over geld dat ik nog moet gaan verdienen. De inhoud van deze brief illustreerde echter toevallig een aantal gedachten over het marketingvak die me sinds enige tijd bezighouden.
LINK
In de transformationele economie staat de mens in meerdere rollen in contact met de organisatie. Zoals de rol van medewerker, content-producent, kennisbron, leverancier, buurtbewoner, investeerder of lid van een kritische samenleving. Waar vroeger vooral aandeelhouders en journalisten interesse toonden, vragen nu ook klanten, burgers en samenlevingen om informatie, openheid, betrokkenheid en oprechtheid, en plaatsen ze publiekelijk vraagtekens bij de relevantie en het bestaansrecht van organisaties die ‘het fout doen’ in de publieke opinie.
LINK
Met de opkomst van massacommunicatie in de twintigste eeuw en de toenemende reikwijdte van commerciële reclameboodschappen, is onze samenleving jarenlang collectief opgevoed met ideeën over consumptie van goederen en diensten. Oorspronkelijk ging commerciële communicatie vooral over het garanderen van de kwaliteit van merkproducten.
LINK
Virtual Humans within Journalism: an overview of examples, possibilities and questions.
DOCUMENT
In this research, we investigate consumer responses to technology-enhanced storytelling marketing via augmented digital humans in two different contexts. We test the role of an augmented digital human stimulus as a moderator for storytelling satisfaction in a technology-enhanced retail complex. Building on visual perception theory and information processing theory, the findings from our study reveal sequential links between the four realms of experience economy theory in a mixed reality environment and subsequent effects on storytelling satisfaction, which in turn are boosted by digital human storytelling. Overall, our findings reveal that digital human storytelling is an effective long-term marketing strategy in technology-enhanced environments.
LINK