Internationaliseringsbeleid opleiding Ondernemerschap & Retail ManagementIn de keuze van internationale betrekkingen met specifieke partners/regio 's waarmee de Saxion opleiding Ondernemen & Retail Management wenst samen te werken, is een verkenned onderzoek uitgevoerd. Op basis van de focus van lectoraten verbonden aan de School of Commerce and Entrepreneurship en belangrijke Europese regio 's is een analyse uitgevoerd welke voorkeursregio 's geschikt zijn om duurzame partnerships op het gebied van onderzoek en onderwijs aan te gaan.Internationale regionale clusters die lijken op de relevante regio 's waarmee Saxion intensief samenwerkt zij benoemd evenals een advies om deze samenwerking te intensiveren.
MULTIFILE
The experiences with intercultural competence training at the Hanze International Business School Groningen may serve as a blueprint for augmenting professional intercultural behaviour at the SME work floor. The set-up of the training is based on current intercultural communication theory and models, and has as its basic assumption that a change in worldview will make a change in behaviour more likely and feasible. Test results and interviews reveal that the worldviews of 34 participants have changed between the start and the end of the training.
DOCUMENT
Internationalisering levert een belangrijke bijdrage aan drie kerntaken binnen het basisonderwijs. Dat concluderen Maarten Hogenstijn en Daniel van Middelkoop, onderzoekers van Hogeschool van Amsterdam, in onderwijsvakblad JSW. Zij deden eerder dit jaar in opdracht van EP-Nuffic onderzoek naar grip op het begrip internationalisering.Met de drie kerntaken doelen de onderzoekers op taken die leerkrachten tijdens het onderzoek vaak noemden. De eerste is persoonlijke ontwikkeling en groei van kinderen, gevolgd door de voorbereiding van kinderen op hun toekomstige rol als burger in de maatschappij en daarnaast de voorbereiding van kinderen op hun toekomstige functie op de arbeidsmarkt.
DOCUMENT