Objective: To evaluate the delivery, acceptance and experiences regarding a traditional and teletreatment approach to mirror therapy as delivered in a randomized controlled trial. Design: Mixed methods, prospective study. Setting: Rehabilitation centres, hospital and private practices. Subjects: Adult patients with phantom pain following lower limb amputation and their treating physical and occupational therapists. Interventions: All patients received 4 weeks of traditional mirror therapy (n=51), followed by 6 weeks of teletreatment (n=26) or 6 weeks of self-delivered mirror therapy (n=25). Main measures: Patient files, therapist logs, log files teletreatment, acceptance questionnaire and interviews with patients and their therapists. Results: In all, 51 patients and 10 therapists participated in the process evaluation. Only 16 patients (31%) received traditional mirror therapy according to the clinical framework during the first 4 weeks. Between weeks 5 and 10, the teletreatment was used by 14 patients (56%) with sufficient dose. Teletreatment usage decreased from a median number of 31 (weeks 5–10) to 19 sessions (weeks 11–24). Satisfactory teletreatment user acceptance rates were found with patients demonstrating higher scores (e.g. regarding the usefulness to control pain) than therapists. Potential barriers for implementation of the teletreatment perceived by patients and therapists were related to insufficient training and support as well as the frequency of technical problems. Conclusion: Traditional mirror therapy and the teletreatment were not delivered as intended in the majority of patients. Implementation of the teletreatment in daily routines was challenging, and more research is needed to evaluate user characteristics that influence adherence and how technology features can be optimized to develop tailored implementation strategies.
Among politicians and businessmen in the Netherlands, the general feeling is that integrity comes first in their businesslike relationships. Corruption is something that goes on in the Third World. This perception is strengthened annually by Transparency International’s publication of the so-called ‘Corruption Perceptions Index’ (CPI), which ranks the Netherlands, more often than not, among the top ten countries of the world in terms of integrity.What do observers from their posts in international agencies see as the reality? Do they agree? The following documentation contains data and views from sources made available by UNODC, UN Global Compact, OECD, GRECO (Council of Europe), Transparency International, European Union, and others, which do not conform to the prevailing views held by Dutch politicians and businesspeople concerning their own integrity.
MULTIFILE
De laatste jaren nemen digitale innovaties een enorme vlucht, zo ook bij gemeenten met smart city-toepassingen. Door het realiseren van innovaties in de publieke ruimte kan de leefbaarheid vergroot worden, bijvoorbeeld door de doorstroom van het verkeer te verbeteren, vuilnis op tijd op te halen of toezicht te verbeteren. Vanuit de gemeentelijke praktijk en literatuur komt naar voren dat veiligheid van die voorzieningen een onderbelicht aspect is. Ook de juridische spelregels en de verdeling en verantwoordelijkheid van veilig¬heidsvraagstukken is punt van zorg in gemeentelijke organisaties, mogelijk versterkt door de veelomvattendheid en domeindoorsnijdende karakter van smart cities. Dit alles kan tot gevolg hebben dat bijvoorbeeld hackers of activisten smart city-toepas¬singen ontregelen en het vertrouwen van inwoners in dergelijke toepassingen en de gemeente als geheel afneemt. Smart cities bieden enorme mogelijkheden voor innovaties, maar zonder serieuze aandacht voor de veiligheid van die innovaties komen ze onder druk te staan en zal de technologische, maatschappelijke en daarmee economische vooruitgang aan winst inboeten. Om die uitdaging het hoofd te bieden wil de Haagse Hogeschool (HHs) samen met NHL Stenden Hogeschool (NHLS) onderzoek doen in samenwerking met gemeenten en bedrijven naar de veiligheid van smart city-toepassingen. Het doel van het onderzoek is om vast te stellen hoe digitaal veilig smart city-toepassingen zijn en om concrete oplossingen aan te reiken om die veiligheid te verbeteren, zoals ontwerpprotocollen en governance-structuren. Bij complexere dilemma’s worden nader uit te werken oplossingsrichtingen aangeboden. Dit onderzoek is een eerste stap om samen met gemeenten en coalities innovatief onderzoek te doen op een domein met veel technologische vernieuwingen en meerdere kennislacunes. Het is een opmaat richting langlopend onderzoek op dit relevante beleidsterrein waar kansen voor gemeenten, ondernemers en burgers bij elkaar komen.