This article discusses some characteristics of the educational framework of the programme and tries to compare the results of the programme as reported by graduates with the 'professional competencies for Sustainable Development’, as formulated by DHO (the organisation for Sustainable Higher Education in the Netherlands). Because of the strong international character of the programme (students from more than 50 different countries in all continents of the world graduated since 1996), a specific issue of concern is the applicability of the Dutch Sustainable Competences in an international setting, and the implications for the teaching and learning approach. The experiental learning theory and the learning styles as defined by Kolb (1984) and the cultural dimensions as described by Hofstede (2009) are used to check this. Results from short online interviews with graduates all over the world illustrate the results of this comparison.
MULTIFILE
Bij een beursgang van Abn-Amro hoeft de prijs geen issue te zijn.
LINK
Deze casus gaat over de ‘tweeledigheid’ van een verkeersongeval: hoewel het gaat om een strafbaar feit, is het ook een ongeluk, waardoor het nemen van verantwoordelijkheid voor het plegen van dat strafbare feit een issue kan zijn. De verdachte ziet het ongeval als (een) ongeluk, dat alleen maar slachtoffers kent (inclusief hemzelf). Het slachtoffer daarentegen is van mening dat er maar een persoon verantwoordelijk is en dat is degene, die het ongeval heeft veroorzaakt, te weten de bestuurder van de auto. Hoe ontrolt die ‘tweeledigheid’ zich in deze mediation in een verkeerszaak? En hoe vindt het proces van ‘verantwoordelijkheid nemen’ daarin plaats?