Accessibility and connectivity are essential for livability and economic growth throughout the world. Improving the accessibility of physical transport is important for achieving the social and economic inclusion of rural areas. In reality, rural areas lag behind with respect to physical accessibility and connectivity. The ambition of the ITRACT project (Improving Transport and Accessibility through new Communication Technologies) was to use ICT to create smart mobility services to improve accessibility and connectivity in rural areas.
DOCUMENT
Donderdag 5 februari 2015 vond de eindconferentie plaats van het project ITRACT: Improving Transport and Accessibility through new Communication Technologies, als onderdeel van het Europese Interreg North Sea Region Programme. 16 partners uit Noorwegen, Zweden, Duitsland, Groot-Brittannië en Nederland hebben de afgelopen 3 jaar samengewerkt aan de vraag hoe een beter vervoersaanbod gerealiseerd kan worden in perifere, dus dunbevolkte gebieden. De 16 partners bestonden uit vervoersorganisaties, vervoersautoriteiten, lokale en regionale overheden, bedrijven en kennisinstellingen. De projectleiding lag bij de Hanzehogeschool Groningen.
DOCUMENT
This paper relies on knowledge gained from ITRACT (Improving Transport and Accessibility through new Communication Technologies), an Interreg IVB project in the North Sea Region. We will show how digital innovation to promote mobility and accessibility in rural areas is limited by poor data infrastructure and a lack of digital engagement. It is argued that these limitations perpetuate the remoteness of these areas.
DOCUMENT
De Hanzehogeschool Groningen heeft van 2013 t/m 2015 gewerkt aan het project ITRACT om de bereikbaarheid van dunbevolkte (krimp)gebieden in stand te houden en waar mogelijk te verbeteren in Noord-Nederland en andere rurale gebieden rondom de Noordzee. Binnen het ITRACT project zijn ca. 40 slimme vervoersdiensten bedacht en ontwikkeld o.b.v. input van bewoners, reizigers en vervoersprofessionals.De Hanzehogeschool Groningen heeft van 2013 t/m 2015 gewerkt aan het project ITRACT om de bereikbaarheid van dunbevolkte (krimp)gebieden in stand te houden en waar mogelijk te verbeteren in Noord-Nederland en andere rurale gebieden rondom de Noordzee. Binnen het ITRACT project zijn ca. 40 slimme vervoersdiensten bedacht en ontwikkeld o.b.v. input van bewoners, reizigers en vervoersprofessionals.