We bevinden ons in een snel veranderend medialandschap. Technologische ontwikkelingen zorgen voor veranderingen in het mediagedrag van de consument. On demand kijken is volledig ingeburgerd en zeker Millennials kijken nauwelijks nog op een lineaire manier televisie. Live sport lijkt een uitzondering en een garantie voor hoge kijkcijfers. Vanwege de real time suspense vormt sport namelijk een uitzondering op de regel. Het is dan ook niet gek dat de strijd om sportuitzendrechten heviger is dan ooit. De concurrentie komt daarbij niet langer alleen van collega-mediabedrijven, ook nieuwe en niet-traditionele mediapartijen mengen zich in de strijd.
DOCUMENT
Al enkele jaren genieten we van de passie, het enthousiasme en de vechtlust van Estavana Polman, Tess Wester, Nycke Groot en teamgenoten. Wederom zetten de Nederlandse handbalvrouwen vorig weekend een ongekend knappe prestatie neer door op het EK in Zweden tweede te worden. Met slechts één doelpunt verschil verloren de dames de finale van het ongenaakbare Noorwegen. Weer van die Noren. Een top-handballand dat ook in Rio te sterk bleek in de strijd om het brons, evenals een jaar eerder het geval was in de finale van het WK. Absoluut geen schande dus van de Oranjedames om daarvan te verliezen. Maar ook los van het sportieve succes laten de dames zien dat handbal enorme potentie heeft als mediasport.
DOCUMENT