Information literacy is essential for the operation of a civic society in which all people may participate (Catts & Lau, 2008). The aim of the Fact Checking Factory (FCF) is to accomplish cooperation between students and local citizens. We aim to create an agenda for local decision-makers with the project objectives of fact-checking local news. http://ecil2018.ilconf.org/#
DOCUMENT
This book focuses on one particular way to promote the urban knowledge economy: the creation of knowledge ‘hotspots’.
DOCUMENT
This paper puts forward a conceptual framework to analyse emergence and the development of planned knowledge locations in cities (science and technology parks, creative factories, knowledge hubs, etc.). It argues that the study and the practice of developing these precincts can benefit from explicitly considering the broader territorial context, the time dynamics and the co-evolutionary processes through which they unfold. The advantages of such as framework are illustrated with the support of two European knowledge locations: Arabianranta (Helsinki, Finland) and Biocant (Cantanhede, Portugal).
DOCUMENT
In het project CW4.0 onderzoeken MKB’ers uit de houtindustrie en Smart Industry samen met de Hogeschool van Amsterdam (HvA), kennispartners TNO, HMC en Bouwlab R&Do en partners in hospitality hoe zinvolle toepassingen te maken van resthout, met behulp van Industry 4.0-principes. Hoogwaardig hout blijft momenteel ongebruikt, omdat het te arbeids-intensief is grote hoeveelheden ongelijkmatige stukken hout van verschillende grootte en houtsoort te verwerken. Waardevol resthout wordt zo waardeloos afval, tegen de principes van de circulaire economie in. CW4.0 richt zich op de ontwikkeling van geautomatiseerde processen voor houtverwerking gebaseerd op Industry 4.0 technologieën - met behulp van digitale ontwerptools en industriële robots. Uit eerdere projecten van HvA en partners is gebleken dat deze processen het gebruik van resthout levensvatbaar kunnen maken, in het bijzonder voor toepassingen in de hospitality sector, bijvoorbeeld voor receptiebalies, hotelmeubilair en interieurdelen. CW4.0 wordt dan ook uitgevoerd in samenwerking met hospitality-ontwerpers en hotelketels. Het onderzoek concentreert zich op 1) het creëren van een digital twin (=digitale kopie van een beoogd object of proces, om dit te onderzoeken zonder het eerst te hoeven bouwen) van een ‘upcycle houtfabriek’; 2) het realiseren en beproeven van secties van de fabriek; 3) het ontwerpen en prototypen van hospitality toepassingen en 4) het evalueren van de business case van deze toepassingen en de fabriek in het algemeen. Na afloop is er kennis beschikbaar voor houtindustrie om afval te verminderen, voor Smart Industry om hun digitale technologieën toe te passen voor upcycling van materialen, en voor horecapartners om waardevolle toepassingen te creëren van resthout. Het project is een belangrijke stap in de opschaling van industriële robotproductie met circulaire materialen. Het legt een nieuwe, belangrijke verbinding tussen Smart Industry en de circulaire transitie, gericht op het aanpakken van urgente maatschappelijke uitdagingen verband houdend met materiële schaarste en de mondiale milieucrisis.
The Northern Netherlands (NN) finds itself at the junction of all the big transitions. Digitalisation is essential to follow through with these. Considering this, our region has the potential to make sizeable progress if it can successfully roll out widespread digitalisation. As a hardcore transition economy, the NN may even join the European frontrunners and act as an example for other regions. It is from this challenge that the NN will start with the European Digital Innovation Hub (EDIH NN). We have chosen to specialise in the area of Autonomous Systems, which includes multiple digital technologies that are relevant for the four transitions in the NN: (1) Smart Agro, (2) Smart Manufacturing, (3) Life Science and Health and (4) Utilities, Built Environment and Mobility. In the first three-year EDIH NN wants to support more than 750 companies and lay the foundation for long-term support of all companies. The following building blocks for EDIH NN are: • A Brokerage network that will identify issues regarding digitalisation and relay these to Solution Providers (high TRL) and knowledge providers (low TRL). • A Test Before Invest network (test and demo facilities) comprising 20+ organisations that will invest in Autonomous Systems within their domain, and collaborate towards becoming a European testing ground. • A Smart Factory Accelerator to strengthen the digital maturity of companies. • An Empowerment programme to strengthen companies in the areas of DEP Technologies: Cyber Security and Artificial Intelligence. • An approach based on High Performance Computing to make digitalisation more accessible. • The Smart Makers Academy: A programme aimed at matching supply and demand around digital skills, based on individual learning outcomes. • A Funding Readiness programme to help companies that need to invest for their digitalisation strategy, in finding funding opportunities. • A network to stimulate supply and demand around Autonomous Systems
Aanleiding: Automatisering kan leiden tot beter gebruik van materialen en afval reduceren. Dit brengt verbeteringen met zich mee voor 'people, planet and profit' (PPP) - mensen, het milieu en de winst. Een specifieke vorm van automatisering, de ontwikkeling van zelfrijdende auto's en vrachtauto's, gaat snel. Maar om zelfrijdende voertuigen beschikbaar te maken is er nog veel onderzoek en ontwikkeling nodig op verschillende gebieden. Er zijn nog veel vragen te beantwoorden op het gebied van onder andere truckontwerp, betrouwbare software, aansprakelijkheid, trajectplanning en logistiek. Doelstelling Het doel van het Intralog-project is om voor de maatschappij en de private sector een significante bijdrage te leveren aan de mogelijkheden van zelfrijdende voertuigen in de commerciële transportsector. Het Intralog-project onderzoekt de toegevoegde waarde voor PPP van 'automated guided trucks' (AGT's) aan logistieke operaties bij distributiecentra en interterminal/intermodal traffic hubs. Dit gebeurt in twee stappen: 1) het identificeren van het potentieel met betrekking tot de vraag vanuit de logistieke omgeving; 2. het ontwerpen, realiseren, testen en valideren van mogelijke strategieën voor het implementeren van AGT's in een logistiek scenario. Beoogde resultaten Het concrete resultaat van het project bestaat uit onderzoekstools en hardware- en softwaremodellen voor Intralog. Deze bieden een goede mogelijkheid om de opgedane kennis te verspreiden. De projectdeelnemers zullen bijdragen aan workshops, tentoonstellingen en in Nederland georganiseerde symposia. De onderzoeksresultaten verspreiden ze op conferenties en door middel van publicaties in technische vakbladen. De uiteindelijke Intralog-resultaten worden gepresenteerd op een afsluitend congres. De resultaten zullen worden samengevat in een boekje.