De Gezonde Stad Monitor bevat vijf onderdelen: Groen, Energie, VOedsel, Grondstoffen en Luchtkwaliteit. De monitor geeft de stand van zaken (de meest recente cijfers) in het behalen van de duurzaamheidsdoelstellingen.
PDF
product
Monitor 2016: Gebiedscoöperatie Westerkwartier
Het lectoraat Duurzaam Coöperatief Ondernemen (DCO) publiceert middels de Monitor jaarlijks over de bevindingen van haar praktijkonderzoek.
PDF
product
Monitor Vensterscholen 2019
Monitor vensterscholen 2019 over de vensterschoolontwikkeling in de stad Groningen waarbij 18 vensterscholen zijn meegenomen. De pijlers pedagogisch fundament, doorgaande lijn, ouderbetrokkenheid, ondersteuning en zorg staan hierbij centraal.
PDF
product
Van werkdruk naar mooi werk
Monitor van 19 experimenten naar betere hantering werkdruk op de Hanzehogeschool. De monitor bevat inhoudelijk verslag van succesfactoren in 'samenwerking', 'toetsing', 'roostering en inzetplanning' en 'onderwijs met lef'. Daarnaast zijn een aantal lessons learned over HG-brede omgang met werkdruk aangegeven op het snijvlak van experimenteren, organiseren en leiderschap.
PDF
product
Sociale Innovatie Monitor Limburg 2019
In dit rapport worden de resultaten van de Sociale Innovatie Monitor Limburg 2019 (SIML) gepresenteerd. Dit onderzoek naar sociale innovatie in Limburgse organisaties werd van januari 2019 tot mei 2019 uitgevoerd door het Lectoraat Employability van Zuyd Hogeschool en het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) Universiteit Maastricht, in samenwerking met Neimed, Sociaal-Economisch Kenniscentrum en de Limburgse Werkgevers Vereniging (LWV). Sociale innovatie wordt door het Network Social Innovation (NSI) van de Universiteit Maastricht gedefinieerd als: vernieuwingen in organisaties en nieuwe manieren van werken, die leiden tot het beter ontwikkelen en benutten van de vaardigheden van medewerkers, om daarmee de prestaties van de organisatie te verhogen of andere organisatie-, maatschappelijke-, of medewerkersdoelen te verwezenlijken. Door de monitor jaarlijks uit te zetten en in kaart te brengen hoe het sociale innovatievermogen zich ontwikkelt binnen organisaties in Limburg, hopen het Zuyd Lectoraat Employability, ROA, Neimed en de LWV een impuls te geven aan de optimalisering van diverse
bedrijfsinterne en –externe sociale innovaties. In deze editie van de monitor staat het thema ‘Economie 4.0: werken aan digitale vaardigheden’ centraal.
PDF
product
Strategische monitoring: wat je niet ziet bestaat toch.
Introductie van een nieuwe kijk op monitoring als instrument van communicatiemanagement. De auteurs gaan uit van een strategische invulling van communicatiemanagement, waarin monitoring eerder een mentaliteit is dan slechts een 'tool'.
PDF
product
Monitor 2016
Voor u ligt de eerste uitgave van Monitor, waarin ik vanaf nu regelmatig deresultaten van het praktijkonderzoek binnen het lectoraat en mijn kenniskring aanu zal voorleggen. Het Lectoraat Duurzaam Coöperatief Ondernemen is onderdeelvan het Marian van Os Centrum voor Ondernemerschap van de HanzehogeschoolGroningen en verbonden met het Instituut voor Financieel EconomischManagement (FEM). In deze editie van Monitor blik ik terug op de ontwikkelingenrondom de Gebiedscoöperatie Westerkwartier.
PDF
product
Social media in het MKB-monitor
In dit whitepaper vindt u de resultaten van onze jaarlijkse social media MKB-monitor. Met deze monitor doen we onderzoek naar het gebruik van sociale media in het MKB. In dit whitepaper vindt u de resultaten van de monitor en kansen voor de toekomst
PDF
product
Discussiestuk 3e cyclus in het hbo
Dit discussiestuk heeft als doel de dialoog over een 3e cyclus in het hbo te faciliteren. Een 3e cyclus is een nieuwe tak aan het hoger beroepsonderwijs in Nederland en het ontwerpen en uitvoeren van dit onderwijs vraagt een proces van samen ontwikkelen, leren en evalueren. Er moet veel worden uitgezocht, uitgeprobeerd en ontwikkeld en een goede inhoudelijke dialoog tussen hogescholen onderling en met universiteiten is daarbij van groot belang. Dit document beoogt hiervoor een basis te bieden