Onderzoeksrapport naar de zakelijke markt. Middels kwantitatief en kwalitatief onderzoek is antwoord gegeven op de vraag hoe restaurant andapos;t VeerHuys de zakelijke doelgroep meer kan aanspreken en inspelen op de behoeften en wensen. Dit is samengekomen in een marketingcommunicatieplan.
MULTIFILE
The main question that leads the focus in this study is: What is the contribution of the school environment to the resilience of middle-adolescent students? Before going into the background and rationale of this study I will specify the terms used in this research question: - Contribution: In this study I will use the dynamic term contribution instead of the term effect because I will not measure the causal influence in a statistical way but I will explore the relationship between school environment and middle-adolescents resilience in terms of dynamic, reciprocal interactions. - School environment: With the term school environment I refer to all possible aspects of the immediate environment constituted by the school as a system in which the middle-adolescent is interactively participating. These aspects can include teachers as well as the school building as well as the lunch breaks and extramural activities. No framed description of this term will be postulated beforehand because the school environment will be studied from the viewpoint of the middle-adolescents. It is the middle-adolescents description of the term school environment that is the focus of this study. - Resilience: Before constructing the term resilience in a detailed manner in Chapter Two I will use the term to denote the ability to bounce back after stressful experiences. - Middle-adolescent: a 14-or 15-year old girl or boy. I will elaborate on the reason for the focus on this age group in paragraph 2.1.
Medewerkers lokken met een gratis lunch of het kantoor ombouwennaar een ‘clubhuis’: het zijn geen duurzame oplossingen om mensenterug te krijgen naar kantoor. De return to office is veel meer dan eenmanagement- en inrichtingsvraagstuk. Het begint bij het stellen vanhybride normen en het maken van afspraken in teams.
Gemeenten zoeken naar nieuwe manieren om samen met burgers te komen tot oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. In het Europese project CoSIE experimenteren we met verschillende manieren om deze co-creatie vorm te geven. We kijken bijvoorbeeld naar het verbeteren van de leefbaarheid in een wijk en het vinden van werk voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.Doel Het project CoSIE onderzoekt hoe dienstverlening kan verbeteren als gemeenten die samen met burgers en andere betrokkenen ontwerpt. Deze manier van werken heet co-creatie. De verschillende manieren van cocreatie worden onderzocht. We richten ons op burgers die moeilijk te bereiken of kwetsbaar zijn. Bijvoorbeeld mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, en kinderen met overgewicht. Daarnaast onderzoeken we welke meerwaarde digitale hulpmiddelen en open data kunnen hebben in het proces van co-creatie. Ook kijken we hoe het laten vertellen en vastleggen van individuele verhalen hieraan kan bijdragen. Lees meer op de projectwebsite Resultaten Het project zal leiden tot inspirerende voorbeelden van co-creatie voor de aanpak van maatschappelijke vraagstukken. Denk bijvoorbeeld aan overgewicht bij kinderen of centraal wonen door ouderen. Een greep uit de tussenresultaten en publicaties tot nu toe: Whitepaper 'de menselijke maat terug bij de overheid' (Sociaal Bestek, december '20) Pilotposters met een korte beschrijving van de pilots in de 10 landen Co-creation of Public Service Innovation - Something Old, Something New, Something Borrowed, Something Tech – CoSIE White Paper Rapid Evidence Appraisal of the Current State of Co-creation in Ten European Countries. Relevance, Understanding and Motivation – The Key Catalysts of Co-creation Towards a Roadmap for Co-creation – Practical Ideas and Useful Tools Presentatie 3 oktober 2019 tijdens een KSI-lunchmeeting Looptijd 01 december 2017 - 01 april 2021 Aanpak Het project bestaat uit verschillende pilots in de gemeenten Nieuwegein en Houten. Andere EU-landen zijn al eerder begonnen met hun pilots. Van die ervaringen kunnen wij in ons Nederlandse onderzoek leren. Pilot gemeente Nieuwegein Bewoners denken in de pilot in Nieuwegein mee over hoe hun buurt socialer en veiliger kan. In gesprekken met hen kwam het afvalprobleem vaak naar voren. Daarom bedenken we samen oplossingen waar bewoners zich betrokken bij voelen. Zo organiseren we discussiebijeenkomsten met bewoners en gebruiken we creatieve visuele vormen om hun verhalen te vertellen. In dit interview vertelt Nynke Joustra, projectleider bij de gemeente Nieuwegein, meer over de pilot en de bredere aanpak 'Nypels' waarbinnen deze pilot wordt uitgevoerd: No time to waste: co-creatie tegen afval. Pilot gemeente Houten De gemeente Houten wil de begeleiding van kwetsbare groepen bij het vinden van werk verbeteren. Samen met werkzoekenden, ondernemers, ngo's en andere gemeentelijke diensten werkt Houten in co-creatie aan een betere dienstverlening. In het najaar van 2019 probeert de gemeente verschillende oplossingen uit.
The IMPULS-2020 project DIGIREAL (BUas, 2021) aims to significantly strengthen BUAS’ Research and Development (R&D) on Digital Realities for the benefit of innovation in our sectoral industries. The project will furthermore help BUas to position itself in the emerging innovation ecosystems on Human Interaction, AI and Interactive Technologies. The pandemic has had a tremendous negative impact on BUas industrial sectors of research: Tourism, Leisure and Events, Hospitality and Facility, Built Environment and Logistics. Our partner industries are in great need of innovative responses to the crises. Data, AI combined with Interactive and Immersive Technologies (Games, VR/AR) can provide a partial solution, in line with the key-enabling technologies of the Smart Industry agenda. DIGIREAL builds upon our well-established expertise and capacity in entertainment and serious games and digital media (VR/AR). It furthermore strengthens our initial plans to venture into Data and Applied AI. Digital Realities offer great opportunities for sectoral industry research and innovation, such as experience measurement in Leisure and Hospitality, data-driven decision-making for (sustainable) tourism, geo-data simulations for Logistics and Digital Twins for Spatial Planning. Although BUas already has successful R&D projects in these areas, the synergy can and should significantly be improved. We propose a coherent one-year Impuls funded package to develop (in 2021): 1. A multi-year R&D program on Digital Realities, that leads to, 2. Strategic R&D proposals, in particular a SPRONG/sleuteltechnologie proposal; 3. Partnerships in the regional and national innovation ecosystem, in particular Mind Labs and Data Development Lab (DDL); 4. A shared Digital Realities Lab infrastructure, in particular hardware/software/peopleware for Augmented and Mixed Reality; 5. Leadership, support and operational capacity to achieve and support the above. The proposal presents a work program and management structure, with external partners in an advisory role.
Dit project heeft tot doel het ontwerp en de exploitatie van lokale energiesystemen te verbeteren voor buurten met een hoge zelfvoorziening en een hoge betrokkenheid van alle betrokken belanghebbenden. In dit project wordt een integrale aanpak toegepast door zowel technische als sociale aspecten mee te nemen.Doel het ontwikkelen van methoden voor het ontwerpen en invoeren van lokale multi-energiedragersystemen in buurten, met sociale, economische analyses. Het Creëeren van een geïntegreerde cyberspace (een digitale tweeling) die de fases van ontwerp, aanpassing, beleidsvorming en exploitatie verbindt vanuit een technisch en maatschappelijk perspectief. Resultaten • Multi-energy carrier cyberspace model voor ontwerpoptimalisatie en exploitatie van buurten met LES. • Geoptimaliseerde prijsstelling maakt betaalbare en acceptabele oplossingen mogelijk. • Geoptimaliseerd beleid omvat subsidie en andere alternatieven. • Casus studies: Set van 'groene' netvriendelijke bouwoplossingen met grote sociale acceptatie voor Brainport Smart District en de wijk Leidschendam-Voorburg. • Casus studies: Operationele optimalisatie van Huangpu Virtual Power Plant en Hehuatang Future Community Behaalde resultaten Xiao gaf een lunchlezing bij het Centrum Smart Sustainable Cities Looptijd 01 juli 2022 - 01 juli 2026 Aanpak Dit project wordt gefinancierd door NSFC en NWO om de samenwerking tussen twee landen te stimuleren. Kennisinstellingen uit beide landen gaan samenwerken met sociale partners van publieke, semipublieke en private organisaties om de maatschappelijke relevantie en impact van hun onderzoek te vergroten.