"Het kernprobleem wat voor Selficient gedefinieerd kan worden is het feit dat er nog geen contact is gelegd met de potentiële doelgroep ‘empty nesters’. Selficient moet hier actie op ondernemen en hierbij is hulp van marketingcommunicatie activiteiten onmisbaar."
DOCUMENT
In dit artikel wordt aan de hand van enkele bekende en minder bekende theoretische marktingcommunicatie modellen uitgebreid ingegaan op de werking van sponsoring van sport.
DOCUMENT
Het 'Communicatie handboek' is al meer dan 10 jaar het bestverkochte standaardwerk op het gebied van communicatie. Het 'Communicatie handboek' geeft een heldere uitleg van de diverse vormen van communicatie. Het besteedt veel aandacht aan identiteit en imago, huisstijl, interne communicatie bij veranderingen, concern- en marketingcommunicatie. Uitgebreid wordt het maken van een communicatieplan beschreven. Verder wordt ingegaan op mediaselectie en het omgaan met de pers.
DOCUMENT
Dit boek biedt een systematische introductie in de ethiek van sportorganisaties en de disciplines die daarin een belangrijke rol spelen zoals marketing, marketingcommunicatie en sponsoring. De methode is ontwikkeld met het oog op de competenties die samenhangen met de beroepsprofielen van bachelors en masters die opleiden voor functies binnen sportorganisaties: sportmarketeers, sportmanagers, sporteventmanagers, sportcommunicatiedeskundigen en sportbeleidsmedewerkers. Het boek begint met twee inleidende hoofdstukken over ethiek, MVO en sportbusiness. Vervolgens zijn er vier hoofdstukken waarbij ethiek en MVO worden betrokken op strategische sportmarketing, tactische sportmarketing, sportmarketingcommunicatie en sportsponsoring. Op de website is er een aanvullend hoofdstuk met een specifieke tool: een stappenplan voor ethische dilemma's in de sportbusiness. Ook vindt men daar aanvullende stoffen en opdrachten, begrippenlijst, oefentoets en nieuws over de methode. Surf naar www.damon.nl/hbo (sportbusiness en ethiek). Over het gehele boek verspreid zijn meer dan vijftig cases opgenomen uit de wereld van de sportbusiness. Speciaal met het oog op zelfstandig studeren is een uitgebreide index toegevoegd. Er is ook een notenapparaat.
DOCUMENT
In dit rapport is verslag gedaan van explorerend onderzoek naar de geldigheid van de opleidingscompetenties van Commercieel Management, bij een overgang van lineair naar circulair economisch model. Daarbij is vooral gezocht naar de eventuele gevolgen op het gebied van de marketingfunctie (marketing, marketingonderzoek en marketingcommunicatie) binnen bedrijven in een circulair economisch systeem.
DOCUMENT
Blog over Facebook en de bekende privacy vraagstukken, inclusief of de Hanze misschien ook maar van Facebook af moet, of toch niet?
DOCUMENT
Op welke wijze kan de marketing-communicatiemedewerker ziekenhuizen klantgerichter laten werken en een verbindende schakel zijn tussen patiënt, zorgverleners en het ziekenhuis?
DOCUMENT
Het betreft hier de Nederlandse bewerking van het boek Marketing: an introduction van Philip Kotler en Gary Armstrong. Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: de klant centraal stellen in de marketing. Hedendaagse marketing draait volledig om het creëren van klantwaarde en het opbouwen van winstgevende klantrelaties. Meer dan andere marketingboeken biedt 'Marketing, de essentie' dit geïntegreerde kader van klantwaarde en klantrelaties op een heldere en bondige manier. In deze herziene en geactualiseerde editie van 'Marketing, de essentie' wordt nog meer aandacht besteed aan de marketing van diensten en aan nieuwe marketinginstrumenten zoals social media. Actuele en aansprekende praktijkvoorbeelden uit Nederland en Vlaanderen verduidelijken de theorie. Marketing, de essentie is geschikt als inleiding tot de marketing voor studenten in het hoger commercieel onderwijs. Het is daarnaast ook bedoeld voor opleidingen waarin commercie geen hoofdrol speelt, maar waar de student wel wordt geacht inzicht te hebben in dit onderwerp.
DOCUMENT
DOCUMENT