Vaak zien we dat (sport-) bedrijven hun productaanbod differentiëren: ze bieden verschillende varianten van een product aan die voor verschillende groepen afnemers aantrekkelijk kunnen zijn. Dit noemen we productdifferentiatie. Dit kan gerealiseerd worden door het aanbieden van productvormen van eenzelfde kwaliteit of door productvormen met een verschillend kwaliteitsniveau. Wanneer organisaties in de sportbusiness producten (en diensten) in de markt zetten die zich onderscheiden van concurrenten doordat ethische aspecten een relatief grote rol spelen in het product, de dienst, het personeel of het imago, spreken we van ethische productdiffentiatie in de sport. Veelal zien we dat het om producten gaat met een relatief hoge kwaliteit. Ethische productdifferentiatie is een marketingstrategie die zeer geschikt is voor sportbedrijven die zich bewegen in markten met veel concurrentie. Case: O'Neill.
Groeningen, lectoraat, ondernemers, overheid, studenten, natuur, betekenisvol ondernemen, rechten, marketing, duurzaam, cooperatief, verbindenGroeningen: de natuurlijke achtertuin van de stad. Vanaf de Grote Markt, via Marumerlage, het Leekstermeer, Paterswoldsemeer en Zuidlaardermeer naar het Roegwold. Groeningen is de schakel tussen mens, ondernemerschap, cultuurhistorie en natuur. Groeningen heeft veel kansen voor betekenisvol ondernemen, gezond leven en geweldige belevenissen in de natuur wanneer onderwijs, overheid en ondernemers gaan samenwerken