Voor het project Sensing Streetscapes sprak Hogeschool van Amsterdam-onderzoeker Frank Suurenbroek met Emiel Arends, ruimtelijk adviseur Stadsontwikkeling bij de gemeente Rotterdam en docent Watermanagement aan de Hogeschool Rotterdam. Arends vertelt hoe verdichting van de stad kan samengaan met een menselijke maat.Voor het onderzoeksproject Sensing Streetscapes maakten Frank Suurenbroek en Gideon Spanjar een booklet waarin zij en andere experts het belang van de menselijke maat in de verdichte stad analyseren. Het interview met Emiel Arends is daarin ook opgenomen.
LINK
Blog over de consequenties voor werkgevers van SROI en Participatiewet. Werkgevers worden gedwongen voorkeursbeleid toe te passen. De vraag of ze daar de benodigde faciliteiten krijgen wat betreft matching en begeleiding.Hoe zal het ze vergaan in 2015? De miljoen uitkeringsgerechtigden die als het aan de regering en de sociale partners ligt een kans moeten krijgen op een baan bij een reguliere werkgever. De bijstandsgerechtigden, de Wajongers, de SW’ers en natuurlijk ook de WW’ers. Voor hoeveel van deze mensen zal er plek zijn in 2015? Hoeveel werkgevers zullen er zijn die daadwerkelijk gehoor geven aan de oproep van de regering om werkplekken te creëren.
One of the aims of the TALENTS-project is to create (interdisciplinary) learning communities in which engineering professionals, students, teachers, and researchers can learn together and collaborate as equal partners, within the context of authentic challenges, starting from their individual learning goals. To what extent are partners willing to participate in this partnership and under which conditions do they consider it to have added value? We conducted individual interviews with engineering students (N=11), teachers (N=12) and professionals (N=10) about what they require to participate in the learning community, employing epistemic, spatial, instrumental, temporal, and social elements of learning environments. We also inquired which resources participants were willing to invest. Data were summarized on group level in a within-group matrix, following these elements. Next, we employed a cross-group analysis, focusing on commonalities and differences. The most striking results were found in the epistemic, social, and instrumental elements. Respondents have similar needs when it comes to improving dialogue to formulate a challenge. However, professionals prefer to have more influence on formulating this challenge and its output, whereas teachers wish to focus on students’ development. Students wish to co-create with partners and they place importance on matching students with a challenge that aligns with their educational background and personal interest. To create an environment based on equality, students need traditional roles of teachers, clients, and students to be less apparent. Ultimately, almost all respondents are willing to co-operate as equal partners in the learning community because they can see it leads to added value.
MULTIFILE