The need to better understand how to manage the real logistics operations in Schiphol Airport, a strategic hub for the economic development of the Netherlands, created the conditions to develop a project where academia and industry partnered to build a simulation model of the Schiphol Airport Landside operations. This paper presents such a model using discrete-event simulation. Arealistic representation of the open road network of the airport as well as the (un)loading dock capacities and locations of the five ground handlers of Schiphol Airport was developed. Furthermore, to provide practitioners with applicable consolidation and truck-dispatching policies, some easy-to-implement rules are proposed and implemented in the model. Preliminary results from this model show that truck-dispatching policies have a higher impact than consolidation policies in terms of both distances travelled by cooperative logistic operators working within the airport and shipments’ average flow time. Furthermore, the approach presented in this study can be used for studying similar mega-hubs
DOCUMENT
Schiphol dreigt in rap tempo zijn concurrentiepositie als hub te verliezen aan Dubai. Het behoud en versterking van de hub-functie van Schiphol moet een hoge prioriteit krijgen bij het kabinet, stakeholders en Metropoolregio Amsterdam. Een strategisch samenwerkingsverband met Dubai kan daarbij het antwoord zijn.
DOCUMENT
Schiphol dreigt in rap tempo zijn concurrentiepositie als hub te verliezen aan Dubai. Het behoud en versterking van de hub-functie van Schiphol moet een hoge prioriteit krijgen bij het kabinet, stakeholders en Metropoolregio Amsterdam. Een strategisch samenwerkingsverband met Dubai kan daarbij het antwoord zijn. Klik op de link onder publicaties om het hele artikel te lezen.
LINK
Hydrohub beoogd een testomgeving voor electrolysers te ontwikkelen en realiseren in de proeftuin van EnTranCe. Projectdoel is om onderzoek te doen aan mid-size electrolysers om de ‘total cost of equipment’ te reduceren door kritisch te kijken en onderzoek te doen naar CAPEX- en OPEX vermindering, Verbetering van efficiency en behoud of verbetering van levenduur (of een positieve combinatie van deze factoren). In het eerste deel van het project (hydrohub-1) is e.e.a. ontworpen en gebouwd (utilities + infrastructuur bij EnTranCe + PEM-electrolser door TNO + Alkaline electrolyser door HyCC/Nobian/ISPT) Het project Hydrohub-II beoogt het ‘in bedrijfstellen van de systemen’ en het operationeel maken. Vervolgens het beoogde onderzoek uit te voeren.