Conducted for the 2019 Venice Bienale catalogue of the Romanian pavillion, in particular Canal Grande: The Capital Pool and the Associated Public of Dan Mihaltianu, curated by Cristian Nae. The work “functions at first sight as a wishing well. It establishes an autonomous art fund and invites the visitors to self-organize and to decide on the utilization of the capital raised during the exhibition via capitalpool.net, proposing an artistic formula for exercising direct democracy.”
MULTIFILE
The ambition to host mega sports events is (or can be) perfectly justifiable with various arguments. The most persistently used argument is the supposed financial or direct economic gain for the host economy, of which the compelling body of evidence is discouraging. This implies that the justification for hosting should come from a different, broader economic angle. This paper provides a critical discussion of the myriad of economic and frequently intangible effects that could be put forward in the public debate preceding the submission of a bid. Paradoxically, most of these effects are not, or infrequently employed in public debates.
1e alinea: Sociale media en business spiritualiteit Social media triggert bij velen een integriteitsvraag, al is maar omdat via RRR (reputatie, ranking, review) veel van je besluiten en je acties voor anderen zichtbaar zijn. Het is niet toevallig dat tegelijk met de opkomst van social media en mobiele data ook prof. Paul de Blot zoveel gehoor vindt en business spiritualiteit als onderwerp naar boven komt. Los van RRR is het altijd zo, bij grote veranderingen, dat je opnieuw je houding over wat je wilt, wat je ervan vindt en hoe jij daarin staat, moet bepalen. Dat proces is nu rond het onderwerp 'hoe verdien ik mijn geld met sociale media' aan de gang.
LINK