Enkele belangrijke aspecten voor toekomst Olympische Spelen.
DOCUMENT
Opkomst en ontwikkeling van de Olympische Wereldspelen met aandacht voor Nederlandse prestaties.
DOCUMENT
Deel 2 van een drieluik over de Olympische Spelen in de Griekse oudheid. De eerste bijdrage ging over begin en einde van deze Spelen, de relatie met andere grote sportevenementen en de context van de Griekse oudheid. In deze bijdrage gaat het om de religieuze oorsprong en de organisatie van de Spelen.
DOCUMENT
Deel 1 van een drieluik over Olympische Spelen in de Griekse oudheid. Deze eerste bijdrage gaat over begin en einde van de klassieke Spelen. Ook wordt de relatie met andere grote sportevenementen gethematiseerd. Maar begonnen wordt met het schetsen van enkele typische kenmerken van de Griekse oudheid.
DOCUMENT
Deel 3 van een drieluik over de Olympische Spelen in de Griekse oudheid. De eerste bijdrage ging over begin en einde van deze Spelen, de relatie met andere grote sportevenementen en de context van de Griekse oudheid. De tweede bijdrage om de religieuze oorsprong en de organisatie van de Spelen, Deze derde bijdrage over de sport-, beweeg- en opvoedingscultuur waarbinnen de klassieke Olympische Spelen functioneerden.
DOCUMENT
Zeventien dagen na de Olympische Spelen vonden in Rio de Janeiro de Paralympische Spelen plaats. Rio had met betrekking tot de Paralympische Spelen voor het bid een concept ontwikkeld rondom het thema 'Live your Passion'. Daarbij zouden de Paralympische Spelen gebruikt worden om economische, stedelijke en sociale ontwikkeling in Brazilië te stimuleren. Het plan maakte deel uit van de visie van de Braziliaanse regering om te investeren in sport als katalysator voor sociale integratie. De intentie was om de Paralympische Spelen te gebruiken om een meer inclusieve samenleving te creëren. Dit hoofdstuk beschrijft de Paralympische Spelen en de investeringen die daarmee gepaard gingen, de beleving van het publiek bij de Spelen die uiteindelijk tot ‘The People’s Games’ werden gedoopt en uitzonderlijke atletische prestaties tijdens ‘The Best Games ever’. Tot slot wordt de legacy, de nalatenschap, met betrekking tot het vergroten van de toegankelijkheid voor mensen met een beperking beschreven.
DOCUMENT
Als een bank beweert de bank van sportend Nederland te zijn, dan moeten zij dit ook waarmaken. Al sinds enkele jaren loopt Rabobank voorop binnen de sportwereld met de website Rabosport.nl. Daar richten zij zich voornamelijk op de sporten wielrennen, hockey en paardensport. Maar Rabobank is niet alleen online actief bezig met het vergroten van de zichtbaarheid voor haar sporten, ook mobiel timmeren zij aan de weg. Omdat drie centrale sporten van de bank hun evenementen vooral in de zomer plaatshebben. Ook in de winter wil Rabosport dicht bij de Nederlandse atleten blijven. In navolging op de succesvolle Rabo iTour App van afgelopen zomer, die ruim 80.000 keer werd gedownload, introduceert Rabobank een app voor de Olympische winterspelen. Met de Rabo Sport App kunnen sportliefhebbers de prestaties van alle Nederlandse deelnemers aan de Olympische Spelen van Vancouver op de voet volgen. Na elke rit (schaatsen), run (bobsleeën en snowboarden) of heat (shorttrack) kunnen liefhebbers de tijden bekijken, ongeacht waar zij zich bevinden.
LINK
De acht meest in het oog springende trends en gebeurtenissen van de Olympische Spelen Rio 2016 op een rijtje.
LINK
Van de 107 gouden medailles die Nederland ooit won op de Olympische Spelen, werd een kwart (27) behaald op schaatsen. Met recht kan gesproken worden van Nederland als toonaangevende schaatsnatie. In dit artikel geven we een overzicht van de huidige commerciële schaatsploegen, waarbij we ook de kanshebbers op eremetaal in Sotsji onder de aandacht brengen.
DOCUMENT
De bedragen die ondernemingen betalen voor de officikle sponsoring rechten van mondiale topsportevenementen zijn in een relatief korte periode explosief gegroeid. Deze groei is voor een belangrijk deel te wijten aan het toenemend belang van sponsoring van belangrijke topsportevenementen en het beperkte aanbod van deze evenementen. Tal van ondernemingen die niet tot dit selecte gezelschap behoren zien echter ook de communicatiemogelijkheden van deze evenementen. Dit betekent dat ondernemingen manieren zijn gaan bedenken om toch vooral de suggestie te wekken dat er een sponsorrelatie bestaat met deze evenementen. Deze methoden zijn ook bekend als ambush marketing.
DOCUMENT