Terwijl een meerderheid van de webwinkeliers de kans groot acht dat zij in 2020 nog bestaat, blijkt de praktijk behoorlijk weerbarstig.
Kleine winkeliers hebben het moeiljk door de concurrentie van online-winkels, merken die (on- en oline) direct aan de consument verkopen, en grote ketens. Aan de hand van de vjf vuistregels voor ondernemendheid uit de ‘efectuation’-theorie voor ondernemerschap is onderzocht welke ondernemende kwaliteiten kleine retailers inzeten om zich staande te houden en inkomen te generen. LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/rainer-hensel-phd-8ba44a43/ https://www.linkedin.com/in/ronald-visser-4591034/ https://www.linkedin.com/in/overdiek12345/ https://www.linkedin.com/in/ellen-sjoer-06506a2/
Sinds het einde van vorige eeuw is de interesse en aandacht voor samenwerken tussen bedrijven toegenomen. Veelal wordt de samenwerking gezocht om gezamenlijk effectiever of efficiënter, sneller en wendbaarder te opereren. Deze strategische samenwerkingsverbanden kennen vele verschijningsvormen. In sommige gevallen worden concurrenten zelfs partners of wordt de samenwerking gezocht met branchevreemde bedrijven. Maar wat behelst samenwerking eigenlijk? Uit welke fases bestaat het? En wordt de samenwerking gezocht in de keten of juist ook daarbuiten? En zijn er vuistregels die bedrijven helpen een succes te maken van samenwerken met andere bedrijven of organisaties?