Dit artikel beschrijft een project om de mogelijkheden van virtuele werelden voor het onderwijs In ICT en duurzaamheid te onderzoeken. In dit project is een virtuele wereld ontwikkeld met een groot scala aan opdrachten voor studenten die tot doel hebben bewustzijn ten opzichte van duurzaamheid en ICT te creëren. Om de effecten van de cursus te kunnen bepalen is tevens een vragen lijst ontwikkeld waarmee voorafgaand aan en volgend op de cursus de attitude en het gedrag van studenten ten opzichte van duurzaamheid gemeten kan worden. De virtuele wereld zal opgenomen worden in het eerstejaars curriculum voor alle ICTstudenten
DOCUMENT
Inforgraphic die de loopbaanmogelijkheden van leraren zichtbaar maakt en de rol van schoolbestuurders, schoolleiders en HR-medewerkers daarbij beschrijft.Beschikbaar in drie versies:- Amsterdam (in het kader van Leraar in Amsterdam: een kleurrijkberoep (www.leraareenkleurrijkberoep.nl)- landelijk (in het kader van de ontwikkeling van een beroepsbeeld voor de leraar: www.beroepsbeeldvoordeleraar.nl).- Engelstalig (in het kader van publicaties van de Europese Commissie rond loopbaanontwikkeling van leraren en schoolleiders)
MULTIFILE
In deze inforgraphic worden loopbaanmogelijkheden zichtbaar gemaakt voor leraren. Tevens beschrijft het de rol van schoolleiders, bestuurders en HRmedewerkers van scholen. De inforgraphic is ontwikkeld binnen het project Leraar in Amsterdam: een kleurrijk beroep. Er zijn drie versies beschikbaar: een Amsterdamse, versie, een landelijke versie en een Engelse versie.
MULTIFILE