The benefits of collaborative purchasing are many, yet in the healthcare sector, in particular at hospitals, it is still uncommon. In this paper we identify major impediments for collaborative purchasing, resulting in a first component of our proposed collaborative e-purchasing model for hospitals; as a second component it contains a collaborative purchasing typology. After analysis of a first validation round with hospital purchasing professionals, the results show four applicable purchasing types and fourteen collaborative purchasing impediments that are perceived as important for hospitals. The model is further extended by possible IT solutions, identified by experts, addressing the specific fourteen impediments. We conclude that the collaborative e-purchasing model can be used by healthcare consortia, branche organizations, partnering healthcare institutes and multi-site healthcare institutes as a means to help identifying strategies to initiate, manage and evaluate collaborative purchasing practices.
DOCUMENT
Whereas there is ample e-commerce research on how online store beliefsand consumer online affective states may influence online purchase intentions, no research so far has examined whether the hierarchy of effects between these concepts differs across product types. In this study, we fill this research gap byexamining the explanatory power of the think-feel-do hierarchy versus the feel-think-do hierarchy in predicting online purchase intentions towards search versus experience products and high involvement versus low involvement products.Hypotheses are formulated and tested using a quasi-field experiment (n = 198)design. The results show the robustness of the think-feel-do hierarchy for three out of four product types (experience, low involvement, high involvement). Remarkably, the results also demonstrate that the formation of online purchase intentions for search products may occur via a more experiential form of online purchase decision-making. Implications of our findings for theory and online store practitioners are discussed.
DOCUMENT
ABSTRACT Purpose: This short paper describes the dashboard design process for online hate speech monitoring for multiple languages and platforms. Methodology/approach: A case study approach was adopted in which the authors followed a research & development project for a multilingual and multiplatform online dashboard monitoring online hate speech. The case under study is the project for the European Observatory of Online Hate (EOOH). Results: We outline the process taken for design and prototype development for which a design thinking approach was followed, including multiple potential user groups of the dashboard. The paper presents this process's outcome and the dashboard's initial use. The identified issues, such as obfuscation of the context or identity of user accounts of social media posts limiting the dashboard's usability while providing a trade-off in privacy protection, may contribute to the discourse on privacy and data protection in (big data) social media analysis for practitioners. Research limitations/implications: The results are from a single case study. Still, they may be relevant for other online hate speech detection and monitoring projects involving big data analysis and human annotation. Practical implications: The study emphasises the need to involve diverse user groups and a multidisciplinary team in developing a dashboard for online hate speech. The context in which potential online hate is disseminated and the network of accounts distributing or interacting with that hate speech seems relevant for analysis by a part of the user groups of the dashboard. International Information Management Association
LINK
Mode heeft een cruciale functie in de samenleving: zij maakt diversiteit en inclusiviteit mogelijk en is een middel voor individuen om zich uit te drukken. Desalniettemin is mode ook een raadsel op het gebied van duurzaamheid, zowel aan de sociale als aan de milieukant. Er bestaan echter alternatieven voor de huidige praktijken in de mode. Dit project heeft tot doel de ontwikkeling van een van die initiatieven te ondersteunen. In samenwerking met twee Nederlandse MKB bedrijven in de mode-industrie, willen we een of meer business modellen co-designen voor het vermarkten van circulair ontworpen laser geprinte T-shirts. Door lasertechnologie te introduceren in plaats van traditionele inktopties, kunnen de T- shirts hun CO2 voetafdruk verder verkleinen en een verstandig alternatief zijn voor individuen, die op zoek zijn naar duurzame modekeuzes. Maar hoewel de technologische haalbaarheid vaststaat, vereist het vermarkten sterke, schaalbare, bedrijfsmodellen. Via een haalbaarheidsstudie willen we dergelijke businessmodellen ontwikkelen en de commercialisering van deze producten ondersteunen. Wij zijn van plan de reacties van de consument op een dergelijke innovatie te bestuderen, evenals de belemmeringen en stimulansen vanuit het oogpunt van de consument, en de inkoop-, toeleveringsketen- en financiële kwesties die kunnen voortvloeien uit de schaalbaarheid van een potentieel bedrijfsmodel. Om praktische relevantie voor de bredere industrie te verzekeren, streven we ernaar om de resultaten te presenteren op evenementen georganiseerd door een van de consortiumpartners (in 2023), als ook om een teaching case en een wetenschappelijk artikel te ontwikkelen op basis van de resultaten van het project.