Opiniestuk van de auteur over de relevantie van online shoppen voor SME's, ook na de Corona-tijd.
LINK
Dit rapport beschrijft de resultaten van een onderzoek naar online veiligheid en mediawijsheid onder 1432 jongeren uit het voortgezet en het middelbaar beroepsonderwijs in Leeuwarden. Het biedt een cijfermatig inzicht in online problemen: welke problemen komen voor en in welke mate? Met de via de tool ( Online Tool Internetveiligheid 2.0.) verkregen data zijn zowel analyses op gemeentelijk niveau als op schoolniveau gemaakt. In het verlengde hiervan kunnen preventiestrategieën op maat worden ontwikkeld. Uiteindelijk doel is het veiliger maken van het internet voor jongeren. Dit onderzoeksproject is uitgevoerd vanuit de cross-over Digital Citizenship: dit is een samenwerkingsverband tussen de onderzoeksgroep Cybersafety en het lectoraat Organisations & Social Media, beide van NHL-Stenden Hogeschool. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de afdeling openbare orde en veiligheid (OOV) van de gemeente Leeuwarden.
DOCUMENT
Hoe veilig is het internet voor jongeren? Zijn online pesterijen, seksuele intimidatie en online oplichting eerder uitzondering of regel? Hoe gaan jongeren om met desinformatie en nepnieuws? Kortom, wat speelt er in deze coronatijd nu jongeren nòg meer afhankelijk zijn van internet? Dit rapport beschrijft de resultaten van een onderzoek naar online veiligheid en mediawijsheid onder 423 Amsterdamse scholieren in het voortgezet onderwijs.
DOCUMENT
Slachtoffers van online fraude kunnen buiten het strafrecht omde geleden schade op de vermeende fraudeur verhalen. Dat kunnen zij doen door een civielrechtelijke procedure in gang te zetten met een civiele rechtsvertegenwoordiger. Bijvoorbeeld een gerechtsdeurwaarderskantoor. Hoe werkt dit voor slachtoffers en hoe ervaren zij deze afdoeningswijze?
MULTIFILE
De winkelstraat loopt leeg, want klanten shoppen steeds meer online. Winkels zetten daarom steeds vaker beleving in, om klanten een unieke ervaring mee te geven. Wat zijn de laatste ontwikkelingen rondom klantbeleving in winkels, welke innovaties zijn er, en werkt dit?
DOCUMENT
Door de sterke groei van online shoppen hebben fysieke winkels een sterke noodzaak om voor een optimale winkelbeleving te zorgen. Dit artikel schetst een model dat retailers kunnen gebruiken. Vanuit een heldere positionering dient een gerichte aansturing van de vijf P's plaats te vinden met speciale aandacht voor de vijf zintuigen van mensen, inclusief het personeel.
DOCUMENT
Veel bedrijven stemmen hun communicatie en interactie met de consument af door te segmenteren op kanaalgebruik. In deze studie tonen wij aan dat een focus op kanalen maar zeer beperkt bruikbaar is. Deze beperking is een logisch gevolg van het feit dat de meeste consumenten meerdere kanalen gebruiken, het online kanaal ondertussen veel verschillende vormen kent en kanalen steeds meer integreren. Het vaak gemaakte onderscheid online en offline verliest hierdoor zijn relevantie. In deze studie lichten wij toe hoe wij verschillende navigatie-strategieën hebben geïdentificeerd die aangeven hoe consumenten hun weg vinden in het kanalenlandschap in de verschillende fasen rondom een aankoop. Door kanaalgebruik te verklaren vanuit deze navigatie-strategieën ontstaat een stabiel en eenduidige model dat organisaties zal helpen een effectieve multi-channel strategie te formuleren
DOCUMENT
Derde tussenrapportage (aangepaste online versie (juni 2016) voor www.continuiteitinjeugdzorg.hu.nl) In 2013 zijn alle jeugdzorgplusinstellingen op verzoek van het ministerie van VWS gestart met een pilot Trajectzorg. In de regio Utrecht is jeugdzorgplusinstelling Intermetzo locatie Zeist (voorheen Lindenhorst-Almata) hiervoor een samenwerkingsverband aangegaan met De Rading, Lijn 5, Youké, Samen-Veilig Midden Nederland en VSO de Sprong. Onder de naam Trajectzorg is gestart met het verbeteren van de zorg opdat jongeren minder vaak tijdens de zorgverlening uitvallen en minder vaak na uitstroom uit geslotenheid opnieuw gesloten geplaatst worden. Hogeschool Utrecht is al in 2012 door dit samenwerkingsverband benaderd. Dankzij een SIA-Raak Publiek subsidie is in 2014 en 2015 onderzoek gedaan naar deze pilot met als doel de realisatie van Trajectzorg in deze regio te faciliteren en te stimuleren via een combinatie van beschrijvend onderzoek en de methode van actieonderzoek. In dit rapport wordt een overzicht gegeven van de onderzoeksactiviteiten in het laatste half jaar van dit onderzoek voor Trajectzorg (januari 2015 - augustus 2015). Trajectzorg wil jongeren en hun ouders de begeleiding geven die aansluit op hun zoektocht naar een gewoon leven. Maar Trajectzorg is eveneens een zoektocht naar de juiste vorm van begeleiding. Dit onderzoek wil daar een bijdrage aan leveren.
DOCUMENT
De meeste Nederlanders staan positief tegenover onze paardensector. En dat moeten we koesteren. Praat vandaag over morgen. Met deze boodschap roepen wij, namens het Trendpanel Paard, iedereen in de paardenwereld op in gesprek te gaan over het houden van paarden en paardensport. We hopen dat de Hippische Monitor van dit jaar ook weer bij kan dragen aan deze dialoog. Wat kun jij betekenen voor het draagvlak voor onze sector? Hoe wil je zelf paarden houden en/of sporten met het paard? Wat verwacht je van je mederuiters, stalgenoten of van de overheid? Verenigd in verscheidenheid bouwen we als sector verder en behouden we onze plek voor paarden in de maatschappij.
DOCUMENT
De gemeente Den Haag buigt zich al jaren over de revitalisering van de winkelstraat Stationsweg. Ze typeert de straat, die tussen het station Hollands Spoor en de binnenstad ligt, als ‘de rode loper’. Dit roept het beeld op van een aantrekkelijk route waar men plezier aan beleeft. De vraag is in hoeverre deze visie aansluit bij de alledaagse beleving van bezoekers. Diverse passanten en klanten zijn benaderd om dit te onderzoeken. Er blijkt een behoorlijke discrepantie te bestaan tussen de manier waarop zij de straat gebruiken en beleven en het idee van ‘de rode loper’. Voor veel passanten is de straat vooral een efficiënte route naar de binnenstad en zeker niet een straat waar men naar de etalages kijkend kalmpjes doorheen loopt. Voor veel klanten is de straat geen route, maar juist een bestemming waar ze onder meer hun dagelijkse boodschappen doen en vertrouwd raken met anderen. The Municipality of The Hague has been making efforts to revitalize the shopping street Stationsweg for several years. The street, located between the Hollands Spoor railway station and city centre, is characterized as ‘the red carpet’. This gives the street the image of an exclusive shopping destination. However, the question is to what extent this image matches the everyday experiences of its visitors. To determine this, several passers-by and customers were approached. There appears to be a substantial discrepancy between how they experience the street and the image of ‘the red carpet’. For many passers-by, the street is simply an efficient route to the city centre, rather than a street for window shopping or strolling. Furthermore, instead of a route, many consider the street a destination, where they do their daily shopping and meet others.
DOCUMENT